سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله علوی گرگانی؛

کاندیدا‌ها حق تخریب همدیگر را ندارند/ برنامه های خود را در اختیار مردم قرار دهید

مرجع تقلید شیعیان گفت: کاندیدا‌ها حق تخریب همدیگر را ندارند و وظیفه آن‌ها این است که برنامه‌های خود را در اختیار مردم قرار دهند تا مردم با تبیین و بررسی آن‌ها به انتخاب برسند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از مبلغان قرارگاه گفتمان انقلاب اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: همه باید سعی کنیم تا سبب آبرو و عزت اهل‌بیت (ع) باشیم.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: هر حرکتی که انسان انجام می‌دهد چه اینکه در بعد اجتماعی باشد و یا در بعد فردی، اگر به نیت الهی باشد دارای اجر و قرب در مظهر الهی است چراکه خداوند اعمال انسان را دنبال می‌کند.
 
وی بابیان اینکه حفظ اخلاص درحرکت‌های اجتماعی و جمعی به‌مراتب سخت‌تر از حرکت‌های فردی است گفت: در این‌گونه اقدامات فشار‌ها و نفوذهایی ممکن است از بیرون از مجموعه به کیفیت کارهای جمعی و گروهی تأثیر بگذارد که باید این عوامل را رصد کرد.
 
استاد برجسته حوزه علمیه تبلیغات درزمینه انتخابات را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: در زمینه تبلیغات انتخاباتی باید توجه کنیم که با تبلیغ فردی خاص که نزدیکی بیشتری به طرز فکر و عقیده ما دارد سبب تضعیف حق فرد دیگری نشویم که فردا باید پاسخگوی این قبیل کارهایمان باشیم.
 
وی ادامه داد: برای اینکه در زمینه تبلیغات با حرف‌ها و موضع‌گیری‌هایی که می‌کنیم حقی از کسی ضایع نشود باید تن‌ها معیار‌ها را بگوییم و به‌حق انتخاب مردم احترام بگذاریم.
 
آیت‌الله علوی گرگانی بابیان اینکه در زمینه انتخابات اصل مردمی بودن فرد منتخب مهم‌تر از بسیاری از عوامل دیگر است تصریح کرد: نباید با تبلیغات غلط و دادن کدهای اشتباه سبب سرگردانی مردم شویم.
 
وی با اشاره به رعایت اخلاق انتخاباتی توسط کاندیدا‌ها خاطرنشان کرد: کاندیدا‌ها حق تخریب همدیگر را ندارند و وظیفه آن‌ها این است که برنامه‌های خود را در اختیار مردم قرار دهند تا مردم با تبیین و بررسی آن‌ها به انتخاب برسند
 
مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه باید به‌حق انتخاب مردم ارج نهاد ابراز کرد: در بیان معیار‌ها فقط باید به گفتن کلیات بسنده شود و از پرداختن به جزئیات و مشخص کردن مصداق دوری کرد و کاری نکنیم که به خاطر دنیای دیگران آخرت خودمان را بسوزانیم.
 
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.