سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

ویزیت رایگان بیماران در هفته هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: 481 نفر از روستاییان این استان از خدمات پیراپزشکی، آموزشی، ویزیت و داروی رایگان این نهاد بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،حسن محمودی اصل زاده گفت: پزشکان داوطلب در 12 شهرستان ارومیه، شوط، چایپاره، چالدران، سلماس، ماکو، اشنویه، بوکان، مهاباد، سردشت، پیرانشهر و تکاب به‌ صورت رایگان بیماران را ویزیت کرده و با در اختیار گذاشتن داروهای مورد نیاز آنان، در جریان سیر درمانی این افراد قرار گرفتند و مشاوره های لازم را ارایه کردند.

وی ادامه داد: کاروان‌های سلامت هلال ‌احمر نیز به چهار روستای حاجی کندی، اوخسار، اوزون دره، استران در غالب 6 پزشک، چهار پیراپزشک، چهار پرستار و یک ماما به همراه 12 پرسنل و 20 امدادگر و داوطلب هلال‌احمر استان به ارائه خدمات پرداختند.

وی بیان کرد: ارائه آموزش‌های امدادی و آگاه‌ سازی اهالی روستا در برابر خطرهای رایج موجود در روستا و بیماری‌های فصلی از دیگر برنامه‌ها و خدمات کاروان‌های سلامت بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی هدف از اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم را کمک به ارتقای سطح سلامت جامعه دانست و گفت: این روستاییان از خدمات مشاوره در زمینه بهداشت فردی، ایمنی و مسائل امدادی نیز بهره مند شدند.

این طرح با همکاری 24 پزشک داوطلب و 2 درمانگاه به مناسب هفته هلال احمر در آذربایجان غربی اجرای شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.