سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری 6 مظنون ارتباط با داعش در مراکش

نیروهای امنیتی مراکش 6 مظنون را به اتهام همکاری و فعالیت با گروه تروریستی داعش در استان‌های مختلف این کشور بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رأی الیوم، مقامات مراکش از بازداشت 6 مظنون به اتهام همکاری و فعالیت برای گروه تروریستی داعش در 5 استان این کشور خبر دادند.

وزارت کشور مراکش در بیانیه ای اعلام کرد: افراد دستگیر شده در استان های "دارالبیضاء، طنجه، تطوان، مراکش و آسفی" فعالیت داشته اند.

در این بیانیه آمده است: این افراد به تبلیغات برای گروه تروریستی داعش پرداخته و به انجام عملیات های تروریستی در کشور، شبیه عملیات های صورت گرفته در سایر کشورهای جهان تهدید می کردند.

بنا بر این بیانیه، برخی از این افراد با تروریست های داعش در سوریه و عراق در ارتباط بوده اند و مهارت های ساخت بمب و نارنجک را برای انجام عملیات های تروریستی خود در مراکز تفریحی و عمومی از آنان فرا گرفته بودند.

در عملیات نیروهای امنیتی مراکش همچنین شماری سلاح سرد و چند برگه دست نویس مبنی بر دستورات گروه تروریستی داعش به این افراد کشف و ضبط شده است.

وزارت کشور مراکش روز گذشته  (چهارشنبه) در گزارشی اعلام کرد: حدود 1631 مراکشی در گروه های تروریستی حضور دارند و 864 نفر از آنان عضو گروه تروریستی داعش هستند و 558 نفر در این عناصر در عملیات های تروریستی عراق و سوریه کشته شده اند.

در این گزارش همچنین آمده است: 16 گروهک تروریستی در سال 2016 به دست نیروهای امنیتی مراکش دستگیر شدند. برخی از این گروهک ها به سربازگیری از میان جوانان مراکشی برای فعالیت در مناطقی که گروه های افراط‌ گرا در آن فعال هستند، می پرداختند.
 
 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.