سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تولید پروژه مشترک سینمایی یک روزه نمی‌شود

معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی به پررنگ‌تر شدن تولیدات مشترک این سازمان اشاره کرد.

امیر اسفندیاری معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی در خصوص دلیل پررنگ‌تر شدن تولیدات مشترک فارابی و تبعات آن به خبرنگار حوزه سینماگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به طور طبیعی تولید مشترک یکی از اتفاقات مهم فیلمسازی بین کشورهای مختلف است و می‌تواند ابعاد گسترده‌ای در جهت تولید و توزیع فیلم داشته باشد. به لحاظ فرهنگی نیز حائز اهمیت است؛ البته تولید مشترک یک پروسه طولانی را برای مذاکرات و به نتیجه رسیدن می‌طلبد و کاری یک روزه نیست.

وی افزود: با برخی از کشورها تفاهمنامه‌هایی امضا شده و یا در حال انعقاد است و قرار شده فارابی به صورت جدی تر به مقوله تولید مشترک بپردازد. البته این کار را قبلا در ابعاد کوچکتر انجام داده، منتهی این بار به طور گسترده‌تر و با تمرکز بیشتر با اولویت کشورهای اسلامی انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: نزدیکی فرهنگی با کشورهایی که قرار است تولید مشترک با آن‌ها صورت بگیرد، موضوعی است که می تواند بازتاب مثبت گسترده‌ای داشته باشد. البته تولید مشترک با سرویس‌دهی و سرویس گرفتن فرق دارد و به آن تولید مشترک نمی گویند. معنی واقعی آن تولید کاری از زمان فیلمنامه تا عوامل تولید و ... بین کمپانی های دو کشور است.
 
اسفندیاری خاطرنشان کرد: یکسری تولیدات مشترک مانند «فصل پنجم»، «فرش باد» و ... در فارابی انجام شده که جسته گریخته بوده اما اگر قرار باشد، به صورت منسجم تر اتفاق بیفتد نیاز به یکسری زیرساخت‌هاست.
 
 
انتهای پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.