سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

کمی آهسته تر ،اما ایمن/سرعت غیر مجاز در رتبه نخست تخلفات

شعار روز جهانی کاهش سرعت "کمی آهسته تر، اما ایمن" است که با رعایت این شعار می توانیم شاهد کاهش تصادفات و تلفات جانی در جاده ها باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛امروز روز جهانی کاهش سرعت است و به همین مناسبت امروز با شعار "کمی آهسته تر ، اما ایمن" شروع شد شعاری که نمایانگر یک کمپین است و می توان با پیوستن به این کمپین و با کمی کاهش دادن سرعت غیر مجاز از تصادفات احتمالی جلوگیری کنیم و شاهد حوادث تلخی نباشیم.

راننده با رعایت سرعت مجاز توانایی کنترل وسیله نقلیه را در هر حادثه ای دارد و آرامش خاطر از ویژگی های اصلی سرعت مطمئنه برای راننده است.اگر هر راننده ای 50 درصد از میانگین سرعت را کاهش بدهد،میتوانیم شاهد کاهش 30 درصدی تصادفات منجر به مرگ بشویم.

 سرهنگ عین اله جهانی ، معاون اجتماعی ، فرهنگ و ترافیک پلیس راهور ناجا در این باره به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:یکی از عوامل اصلی که منجر به مرگ افراد در تصادفات می شود مربوط به کسانی است که با سرعت بالا و غیرمجاز رانندگی می کنند که اگر خودرو از استانداردهای اسکلت و تجهیزات حفاظتی برخوردار نباشد به میزان تصاعدی شدت تصادف را افزایش می دهد.

*سرعت غیر مجاز در رتبه نخست تخلفات

سرهنگ کرمی اسد ، رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره مهمترین تخلفات سال 95 گفت: ورود به طرح ترافیک و زوج و فرد در تهران، در حوزه برون شهری و درون شهری در رتبه نخست و فراوانی تخلفات هم مربوط به سرعت غیر مجاز در سال 95  بود.

وی افزود: سرعت غیر مجاز یکی از تخلفات حادثه ساز به شمار می رود و برای کنترل آن عوامل پلیس برخورد با این تخلف را در اولویت قرار می دهند.

سرهنگ کرمی اسد بیان کرد:‌از آنجایی که سرعت غیر مجاز از مهمترین تخلفات محسوب می شود،دوربین های هوشمند ITS سرعت غیر مجاز را در سامانه ثبت می کنند تا نسبت به جریمه و اعمال قانون آن اقدام لازم انجام شود.

بر اساس این گزارش: میزان جریمه سرعت غیر مجاز با اصلاح نرخ افزایش جریمه ها به مبلغ 2 میلیون ریال رسیده است.

گفتنی است:‌ سالانه شمار زیادی از هموطنانمان در جاده ها بر اثر تصادفات جان خود را از دست می دهند که سرعت غیرمجاز در رتبه نخست تصادفات با تلفات جانی بالا است .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
باید برا سواریا تو اتوبانا یه سرعت گیرائی بذارن که نتونن بیشتر از 120 برن