سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

بهره برداری از بزرگترین پل کابلی تک پایلون کشور

بزرگترین پل کابلی تک پایلون کشور در شیراز افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آرش فرج زاده معاون عمرانی شهرداری شیراز بیان کرد: ایده ساخت پل کابلی، ولی عصر (عج) در سال ۸۹ مطرح و تابستان  ۹۱، عملیات اجرایی آن آغاز شد.

 
وی اظهار کرد: طول این پل ۲ هزار و ۶۰ متر است و عنوان بزرگترین و طویل‌ترین پل کابلی کشور را به خود اختصاص داده است .
 
معاون عمرانی شهرداری شیراز ادامه داد: ساختار این پل به صورت کابل‌های پیش تنیده است و طول آن با احتساب باند‌های رفت و برگشت افزون بر ۲ هزار و 60 متر  است که بر روی ۵۲ پایه سوار شده و ارتفاع پایلون اصلی آن ۶۳ متر است.
 
فرج زاده بیان کرد: علت اصلی ساخت این طرح به صورت کابلی، فاصله زیاد میان ستون‌های پل به دلیل وجود ایستگاه مترو در زیر عرض پل است که توسط ۴۸ غلاف که 2 هزار و 500 کابل از درون آن عبور کرده نگهداری می‌شود.
 
وی تصریح کرد: از اهداف اجرای این طرح، تسهیل تردد در محورهای شرقی- غربی و شمالی- جنوبی میدان ولی عصر، دسترسی سریع‌تر به جاده‌های کمربندی شهر، افزایش سرعت عبور و مرور و کاهش زمان انتظار در چراغ قرمز و در نتیجه کاهش مصرف سوخت، آلودگی‌های صوتی، زیست محیطی و تصادفات و افزایش ایمنی مردم است.
 
رضا محمدیان رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار کرد: جمع کل هزینه ساخت این پل بالغ بر ۱۲۴ میلیارد تومان است که ۷۵ میلیارد تومان صرف عملیات اجرایی، ۴۵ میلیارد تومان برای تملک و ۴ میلیارد تومان برای جا به جایی تاسیسات هزینه شده است.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.