سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

پرداخت 300 میلیارد ریال غرامت بیمه به کشاورزان

300 میلیارد ریال غرامت بیمه به کشاورزان استان پرداخت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: 300 میلیارد ریال غرامت بیمه ای بابت خسارت به محصولات کشاورزی به حساب کشاورزان استان وازیر شد.

وی افزود: تاکنون حدود 96 درصد از غرامت های بیمه ای سال 95-94 استان پرداخت شده است و حدود چهار درصد باقی مانده نیز هفته های آینده به حساب خسارت دیدگان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی واریز خواهدشد.

یوسفی گفت: با توجه به کاهش محسوس دما در تاریخ 9 اردیبهشت ماه جاری در مناطقی از استان خسارات بسیار سنگینی بر بخش باغبانی استان وارد شده است که این خسارت در باغات انگور، گردو، سیب، زردآلو، بادام و برخی درختان هسته دار است.

وی افزود: میزان خسارت در مناطقی به خصوص در شهرستان شیروان تا 100درصد است و در فاروج، اسفراین و جاجرم نیز خسارت وارد شده است.

یوسفی میزان خسارت به باغات استان را یک هزار و 570 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : بیشترین خسارت با یک هزار و 240 میلیارد ریال مربوط به شهرستان شیروان است.

وی سطح خسارت دیده را هفت هزار و 764 هکتار عنوان کرد و افزود: کشاورزان باید به موقع محصولات خود را بیمه کنند تا در زمان خسارت بتوانیم به آنان کمک کنیم.

یوسفی سطح باغات استان را 40 هزار هکتار عنوان کرد و خاطر نشان کرد: متاسفانه تنها 13 درصد از باغان این استان زیر پوشش بیمه رفته اند.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.