سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

خراسان جنوبی،زیستگاه 30 درصد پرندگان کشور

خراسان جنوبی،زیستگاه 30 درصد کل گونه های پرندگان کشور است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛آرامنش،مدیرکل محیط‌زیست خراسان‌جنوبی گفت:طبق اطلاعات موجود از ۵۲4 گونه پرنده کشور، زیستگاه 153 گونه در خراسان جنوبی است که 110 گونه مقیم و بقیه مهاجر هستند.
وی با بیان اینکه نزدیک به  70  گونه از پرندگان در استان زاد آوری می کنند،افزود:شماری از این گونه ها مهاجر و عده ای دیگر مهاجر عبوری هستند که استان در سر راه طولانی آنها قرار دارد و در سطح وسیعی  از مناطق خشک و بیابانی استان پراکنده اند. 
مدیرکل محیط‌زیست خراسان‌جنوبی  با اشاره به آبگیر های خراسان جنوبی گفت: پناه گاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار نهبندان، نیزار خور،رودخانه تجنود،رودخانه و سد مهوید،رود شور نهبندان  ،رود سياهو ماهيرود بعضی از آبگیرهای خراسان جنوبی است.
آرامنش افزود:سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در 19 سایت نشان می دهد که در زمستان سال 1395 بالغ بر 4 هزار و 800 قطعه از انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در استان خراسان جنوبی مشاهده شده است.
وی گفت: باکلان، کشیم، حواصیل، اگرت، بوتیمار، لک لک، اکراس، کفچه نوک، فلامینگو، غاز، خوتکا، آنقوت، اردک، فیلوش، یلوه، چنگر، سلیم، آبچلیک، فالاروپ، پاشلک، ماهی خورک، دم جنبانک مهمترین پرندگان مشاهده شده در استان است.
انتهای پیام/ب



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.