سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

307بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان هستند

مدیر کل بیمه سلامت ایرانیان استان ایلام گفت: ۳۰۷ بیمار خاص در این استان تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار دارند و از خدمات درمانی و دارویی رایگان بهره هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، نورالدین رحیمی مدیر کل بیمه سلامت ایرانیان استان ایلام بیان کرد: چهار بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ام اس در زمره بیماری های خاص قرار می‌گیرد و درمان این بیماری‌ها به عنوان درمان‌های صعب العلاج به حساب می آید که عوارض بیماری تا پایان عمر همراه بیمار است.
 
وی اظهارکرد: بسیاری از این بیماری ها قابل درمان نبوده و منجر به ناتوانی، اختلال عملکرد فرد و حتی تهدید کننده زندگی این افراد می شود که باید نگاه ویژه ای به روش های نوین در تشخیص، کنترل، درمان و بیماریابی برای کاهش بار این بیماری ها داشت.
 
رحیمی افزود: ناآگاهی افراد مبتلا و خانواده های آنان منجر به بروز چالش هایی مانند تاخیر در تشخیص و استفاده نکردن از خدمات می شود بنابراین با توجه به مسائل موجود، اهمیت پژوهش در زمینه شناخت اولیه بیماری و همچنین پیشگیری و درمان، بیماری های مزمن را پررنگ تر می کند.
 
وی عنوان کرد: نامگذاری روز ۱۸ اردیبهشت به عنوان روز بیماری های خاص و صعب العلاج، می تواند منجر به افزایش آگاهی در سطح جامعه و همچنین توجه بیشتر مسئولان به این بیماران شود.
 
مدیرکل بیمه سلامت ایرانیان یادآورشد: بیمه سلامت ضمن ارج نهادن این روز، تلاش می کند که فعالیت های پژوهشی خود را در زمینه تشخیص و درمان این بیماری ها گسترش دهد تا از این راه بتواند خدمتی به افراد مبتلا انجام داده باشد.
 
رحیمی تاکید کرد: برای پیشگیری از ازدیاد بیماران خاص و نیز برای کمک به این بیماران باید از ازدواج‌های فامیلی پرهیز کرد.
 
به گفته وی، توجه به آزمایشات قبل از ازدواج و بارداری، غربالگری به موقع نوزادان، بیمه رایگان بیماری‌های‌ خاص شامل تمامی مراحل درمانی و دارویی، افزایش تعداد کلینیک های درمانی بیماری‌های‌ خاص، افزایش تعداد واحدهای مددکاری در سراسر کشور و تحت پوشش قرار دادن کامل تمام بیماران خاص از دیگر راه های کمک به کاهش این بیماری ها است.
 
در استان ایلام ۳۶۷ هزار و ۳۰۲ نفر زیر پوشش بیمه سلامت ایرانیان در قالب صندوق سلامت، کارکنان دولت، روستاییان و عشایر و سایر اقشار قرار دارند ضمن اینکه ۳۰۷ بیمار خاص نیز تحت پوشش این بیمه هستند. 
 
انتهای پیام/ د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.