سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنچه در خندوانه سپری شد؛

از درد دل‌های شاعر بمی تا خاطرات هزار رنگ کرمان

شب گذشته رامبد جوان با اشاره به اصالت و تاریخ شهر بم و حضور حامد عسکری شاعر و ترانه‌سرای، میزبان مردم شهر تاریخی بم شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با برگزاری سی‌امین نمایشگاه  بین‌المللی کتاب، شب گذشته رامبد جوان به اصالت و تاریخ شهر بم اشاره کرد و با حضور حامد عسکری شاعر و ترانه‌سرای، میزبان مردم این شهر تاریخی شد و شادی خندوانه را به همه بمی‌ها تقدیم کرد.

جوان در ادامه برنامه، ضمن برگزاری مسابقه بین تماشاگران و اجرای بخش نمایشی کیا از حامد عسکری شاعر و ترانه‌سرای اهل کرمان و شهر بم برای حضور در استودیو خندوانه دعوت کرد.

عسکری در ابتدا ضمن سلام و تبریک اعیاد شعبانیه، در خصوص فعالیت‌های اخیر خود گفت: در حال حاضر مجموعه ترانه جدید خودم را به همراه یک فیلم‌نامه مستندگونه برای زندگینامه شهید شهر بم در دست دارم.

وی افزود: این مستند توسط امیرحسین علم الهدی کارگردانی می‌شود و  این روزها کارهای تحقیقاتی آن انجام شده است.

عسکری با بیان اینکه تعدادی از اشعار او، در قالب ترانه با خواننده‌هایی از جمله احسان خواجه امیری و علی لهراسبی و .. همکاری داشته است قطعه موسیقی را اجرا کرد.

شاعر کتاب «خانمی که شما باشید» از تولد و ارتباط عمیق و صمیمی مردمان بم  با دنیای افسانه‌ها، لالایی‌ها و زیبایی‌های شهر بم گفت و به افسانه‌ای از این شهر اشاره کرد.

وی در خصوص تاریخچه این شهر گفت: بعد از زلزله، تحقیقاتی انجام شد که تاریخ بم را به گذشته‌های دور می‌برد و در شاهنامه فردوسی‌، تاریخ بیهقی از آن نام برده شده است. شهر بم قبل از زلزله دو سینما داشت و پس از زلزله سالنی مختص فیلم دیدن در آن تاسیس نشده است.

عسگری افزود: شهری با این سابقه هنری و هنرمندان حیف است که سینما نداشته باشد و به شدت کمبود فرهنگسرا به عنوان پاتوقی برای بچه‌های اهل هنر کرمان حس می‌شود.

شاعر کتاب «تیغ و ترنج»، با بیان اینکه مخاطب اول برای شعرهایم همسرم است، اظهار داشت: نوشتن شعر هم مانند کارهای دیگر اتود و سیاه مشق‌هایی دارد که روی کاغذ پیاده می‌شوند.

عسکری ادامه داد: اولین مخاطبم، همسرم است و بعد از امضای ایشان من شعرها را وارد دفتر شعرم می‌کنم.

وی از علاقه خود نسبت به سعدی شاعر ایرانی گفت و تاکید کرد: همیشه بین دوستانم می‌گویم که حاضرم یک چشم نداشته باشم ولی در عوض نیمی از اشعار سعدی مال من بود.

عسکری عنوان کرد: بعد از سوم راهنمایی وارد حوزه علمیه شدم و پس از شش سال تحصیل رها کردمش و به مرحله ملبس شدن نرسیدم.
 
همچنین این شاعر و ترانه‌سرای با توجه به تأسیس کتابخانه کپرنشین‌ها در جنوب کرمان، قول داد تا شاهد رشد کتابخانه در شهر بم شود و با همکاری اعضای گروه لبخند، اول مهر ماه مقداری لباس شیک و زیبا به کودکان کار و نیازمند اهدا کند.

عسکری در پایان گفتگوی خود به کمبود بیمارستان مجهز در شهر بم اشاره کرد و ابراز داشت: ما بیمارستان داریم اما بیماران باید برای روند درمان تا دویست کیلومتر تا کرمان بروند. بم هنوز زخمی است و هنوز نیازمند رقم خوردن اتفاقات در زمینه زیرسازی شهری و فرهنگ است.


گزارش از محدثه نعمتی

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
بله ما بیمارستان داریم،اما شهرستانهای ریگان، فهرج و نرماشیر بیمارستان ندارند و برای درمان به بیمارستانهای بم مراجعه میکنند یعنی چهار شهرستان و دو بیمارستان نه چندان مجهز. این یعنی فاجعه
لطفا درج کنید
محمد
۱۵:۵۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
زنده باشید اقای نوروزی، درود به اهوازی های خونگرم و باصفا
saeed
۱۳:۵۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلامتی همه بچه های با معرفت بم مخصوصا رفیق خوب و صمیمی خودم اسحاق سعیدی بچه چهارراه جانبازان بم

نوروزی از اهواز
علی
۱۰:۱۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
واقعا حیفه که شهر تاریخی مثل بم سینما ندارد
همه وزیر دارن ماهم وزیر فرهنگ داریم