سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کتاب بیشتر بخوانیم؛

وسعت شهر آفتاب مشکل‌ساز شد/ سلفی با رستم و سهراب و رفقا

روز گذشته مخاطبان بسیاری برای اولین و یا چندمین بار از نمایشگاه کتاب دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز گذشته در حالی که سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از نیمه خود گذشته بود، مخاطبان بسیاری برای اولین و یا چندمین بار از این اتفاق بزرگ فرهنگی کشور دیدن کردند.

وسعت نمایشگاه شهر آفتاب یکی از دلایل مراجعه دوباره و چند باره کتابخوانان به این نمایشگاه است. چرا که یافتن و خرید هر کتابی با هر عنوان موضوعی ساعات بسیاری را می‌طلبد. مخصوصا اگر کتاب‌های مورد نظر شما موضوعیت یکسانی نداشته باشند.

این در حالی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در بازدید از نمایشگاه عنوان کرد که هیچ برنامه‌ای برای تغییر مکان نمایشگاه کتاب ندارد.




به این ترتیب، اگر تصمیم دارید برای خرید کتاب‌های مورد نظرتان به نمایشگاه بیایید، همراه شدن با همسالان، همکاران و همفکران را توصیه می‌کنیم! اردوهای دانش‌آموزی از این جهت نقطه قوتی برای اعضای آنها به شمار می‌آیند. معمولا در روزهای میانی هفته همچون روز گذشته شاهد حضور پررنگ دانش‌آموزانی با لباس‌های فرم یکسان هستیم که در اطراف سالن‌های کودک و نوجوان بازدید و خرید می‌کنند. دانش‌آموزان به طور معمول، گشت با همسالان خود در نمایشگاه کتاب را ترجیح می‌دهند چون گشت و گذار آنها محدود به غرفه‌ها و سالن‌های کودک و نوجوان می‌شود و تبعا خستگی کمتر و نشاط بیشتری برایشان به همراه دارد.




سالن‌های کودک و نوجوان نمایشگاه از متنوع‌ترین قسمت‌های نمایشگاه است. طراحی‌های دکور جالب و دیدنی برای کودکان، استفاده از رنگ های شاد و برنامه‌های جانبی مختلف مانند مسابقه، نقاشی و سلفی نقاط قوت این سالن‌ها هستند. بعضی غرفه‌ها دکور و فضا را مناسب عکس گرفتن بچه‌ها طراحی کرده‌اند.




 یکی از غرفه‌ها که معمولا اعضای اردوهای دانش‌آموزی به سمت آن راهنمایی می‌شوند، غرفه کارنامه نشر است. در این غرفه کتاب‌های جالب توجه اکثریت غرفه‌های کودک و نوجوان موجود است و دانش‌آموز می‌تواند با مطالعه اجمالی، میزان علاقه خود به  کتاب مورد نظر را بسنجد و اگر راغب به خرید بود توسط راهنمای غرفه برای خرید به سمت غرفه انتشارات مورد نظر هدایت می‌شود.




تلاش ناشران و مسئولان برای علاقه‌مند کردن کودکان و نوجوانان به ادبیات کهن و بومی ایران باعث شده تا سالن‌های کودک و نوجوان مملو از کتاب‌هایی با موضوعات ادبیات کهن و همچنین مفاخر سرزمین ایران باشد. بازنویسی متون کهن به زبان کودکانه و کتاب‌هایی در ارتباط با مفاخر پیشین ایران، در جای جای سالن‌های کودک و نوجوان به چشم می‌خورد.



گزارش از فریده قهرمانی 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.