سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اندام مصنوعی در حیوانات؛

حیواناتی که در ایران صاحب پروتز پا شدند + عکس

رییس بیمارستان دامپزشکی مرکزی از ساخت ایمپلنت داخل استخوانی برای نخستین بار در کشور توسط متخصصان این بیمارستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امید مرادی رییس بیمارستان دامپزشکی مرکزی در همایش عملکرد و دستاوردهای این بیمارستان گفت: در طراحی ایمپلنت تلاش شد نقایص نمونه‌های مشابه خارجی مرتفع گردد، ضمن اینکه قیمت تمام شده این اپملنت یک دهم مشابه خارجی است.


وی ادامه داد: همچنین پروتز طراحی شده توسط متخصصان اندام مصنوعی با توجه به وضعیت آناتومیک خاص این حیوان طراحی و ساخته شده و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که توانایی راه رفتن حیوان را بدون فشار به مفاصل بالایی فراهم می‌کند.

رییس بیمارستان دامپزشکی مرکزی افزود: با تلاش صورت گرفته پروتز پای مصنوعی طراحی و ساخته شده که در یک فلامینگو که پای خود را از دست داده بود، کار گذاشته شده است.

مرادی تصریح کرد: تاکنون چند مورد محدود از ساخت پای مصنوعی فلامینگو در جهان گزارش شده که غالبا بسیار ابتدایی و با توجه به عدم تطابق آناتومیک بعد از مدتی غیر قابل تحمل برای حیوان بوده اند.


وی بیان کرد: از ویژگی‌های پروتز ساخته شده وجود مفصل مچ و تاندون مصنوعی در آن است که منجر به بیومکانیک صحیح عضو و جلوگیری از آسیب به مفاصل بالاتر می‌شود.

رییس بیمارستان دامپزشکی مرکزی یادآور شد: انجام این اقدامات با توجه به نوآوری و نتیجه بسیار مطلوب و در راستای نجات و بازتوانی حیوانات دارای عضو بسیار ارزشمند است و می‌تواند در مجامع علمی و عمومی منجر به ارجاع بیماران نیازمند از خارج کشور به داخل و ارزآوری شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
شاپور
۱۴:۱۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
درود
من ی دونه گربه خیابونی رو ک متاسفانه ب دلیل رفتن توی موتور ماشین دستش اسیب دیده رو نزد جراح بردم ک ایشون نظر دادن دستش باید قطع بشه ایا واسه دست این حیون میشه پروتز مناسب پیدا کرد ؟