سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

آغاز عملیات کانون کوبی و مبارزه با آفت ملخ در اردبیل

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از آغاز عملیات کانون کوبی و مبارزه با آفت ملخ در مزارع استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یحیی آذرمی گفت: استان اردبیل به دلیل دارا بودن مراتع وسیع به خصوص در مناطق شمالی استان یکی از مناطق اصلی کانون های تجمع و تخم ریزی انواع ملخ ها است و در سطح وسیعی از مراتع استان عملیات دیده بانی، کانون‌یابی و کانون‌کوبی این آفت انجام می شود و تا مزارعی که در تیررس این آفت هستند از خسارت آن مصئون بمانند.

وی افزود: در خصوص وضعیت مبارزه با این افت در مراتع و مزارع و باغات استان افزود: در سال جاری عملیات کانون کوبی این آفت از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز شد و پیش بینی می شود این عملیات تا پایان تیرماه ادامه پیدا کند و به بیش از ۲۰ هزار هکتار برسد.

آذرمی اضافه کرد: در حال حاضر، عدم تأمین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز، ادامه مبارزه با این آفت بسیار خطرناک را با چالش جدی مواجه کرده است. بنابراین امیدواریم باتامین به موقع اعتبارات مورد نیاز از طریق سازمان برنامه و بودجه و مدیریت بحران استانداری و نیز فرمانداران شهرستان ها جهت تامین سموم و تجهیزات مورد نیاز، شاهد کنترل موثر این آفت در سالجاری باشیم.

وی با تاکید بر همکاری تنگاتنگ کشاورزان با اکیپ عملیات مبارزه با آین آفت افزود: همکاری مردمی و گزارشات محلی و همچنین بکار بستن توصیه ها و راهنمایی های کارشناسان حفظ نباتات در خصوص جلوگیری از چرای احشام و خود داری از رها سازی دام و طیور در مناطق سم پاشی شده می تواند از بروز خسارت های جانبی نیز کاسته و بستر لازم را برای مبارزه اصولی و موثر با این آفت آماده نماید.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.