سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره طی 5 ماه گذشته

سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره در 5 ماه گذشته به علت آنچه مسائل امنیتی خوانده شده، تعطیل بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ، سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره در 5 ماه گذشته تعطیل بوده است.

به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، اوضاع امنیتی در مصر عامل تعطیلی سفارت تل‌آویو است و دیوید گوورین، سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره و کارمندان این سفارتخانه فعالیت دیپلماتیک خود را از سرزمین های اشغالی ادامه می‌دهند.

یک مقام ارشد وزارت خارجۀ مصر می‌گوید: «رفتار اسرائیل در رابطه با تعطیلی سفارت از نظر من عجیب و غیرقابل‌توجیه است.»

وی افزود: «اسرائیل برای بازگشت سفیر و کارمندان سفارت چند شرط گذاشت و مقام‌های امنیتی مصر نیز با جدیت این موضوع را دنبال و خود را به تحقق شروط یادشده ملزم کردند؛ اما حتی پس‌ از این مذاکرات، سفیر هنوز برنگشته و هیچ تاریخی برای بازگشایی سفارت اعلام نشده است.»

این مقام مصری تأکید کرد قرار بود هیئت دیپلماتیک اسرائیل چند هفته پیش به قاهره بازگردد اما پس از حمله به کلیساهای قبطی از این تصمیم صرف‌نظر کرد.

وی افزود: «ما اطلاعات جدیدی دربارۀ بازگشت هیئت دیپلماتیک اسرائیل به قاهره نداریم.»

مصر و اردن تنها دولت‌های عربی هستند که با تل‌آویو روابط دیپلماتیک رسمی دارند و رژیم صهیونیستی در این کشورها سفارت دارد. بقیۀ دولت‌های عربی با رژیم اسرائیل روابط دیپلماتیک ندارند و تلاش می‌کنند خود را دشمن سنتی تل‌آویو و طرفدار آرمان فلسطین جلوه دهند.

با این‌ وجود طبق گزارش‌ها برخی از این دولت‌ها از جمله عربستان سعودی و امارات متحدۀ عربی با تل‌آویو روابط محرمانه دارند و مخفیانه از این رژیم حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.