سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

پیش بینی برداشت 20 هزار تن کلزا در مازندران

پیش بینی می شود امسال از 12 هزار و 650 هکتار زمین کشاورزی در مازندران 20 هزار تن کلزا برداشت شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عنایتی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه برداشت کلزا از روزهای آینده در استان مازندران آغاز می شود گفت : پیش بینی می شود امسال 20 هزار تن کلزا از 12 هزار و 650 هکتار زمین کشاورزی استان برداشت شود .

وی با اشاره به اینکه پارسال حدود 4 هزار و 900 تن کلزا ، از 5 هزار هکتار زمین کشاورزی مازندران برداشت شد افزود: طرح های حمایتی برای توسعه کشت کلزا ، بیمه صد درصدی محصول ، یارانه بذر ، استفاده کشاورزان از ماشین های بذرکار ، توزیع علف کش یارانه ای و تسهیلات سرمایه در گردش را علت افزایش سطح زیر کشت کلزا امسال در استان است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بیشترین مزارع کشت کلزا در شرق و مرکز مازندران قرار دارند گفت: بهشهر با 3 هزار و 450 هکتار ، بیشترین سطح زیر کشت کلزا را در استان دارد.

عنایتی به فعالیت 8 هزار و 60 کلزا کار در استان اشاره کرد و افزود: 20 مرکز خرید تضمینی این محصول در استان فعال است که امسال کلزا را با 2 درصد مواد خارجی و 10 درصد رطوبت به قیمت هر کیلو 2 هزار و 783 تومان از کشاورزان خریداری می کند .

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.