سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چالش‌های پیش‌روی مکرون پس از پیروزی در انتخابات

نشریه آمریکایی ویکلی استاندارد در گزارشی به بررسی چالش‌های پیش‌روی امانوئل مکرون پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه ویکلی استاندارد نوشت احزاب مخالف دولت فرانسه قدرتمندند و امانوئل مکرون، رئیس جمهور منتخب فرانسه ممکن است مجبور شود دولتی ائتلافی تشکیل دهد.

پایگاه اینترنتی این نشریه آمریکایی نوشت: مکرون سیاستمداری با حزبی است که فقط یک نام است. نام حزب «پیشرو» En Marche، از حروف نخست نام و نام خانوادگی مکرون تشکیل شده اند. مواضع این حزب هم چیزی فراتر از شعارهای انتخاباتی مکرون نیستند.

مکرون تا زمان انتخابات پارلمانی فرانسه، پنج هفته زمان دارد تا در این مدت، فهرستی از نامزدها را ارائه دهد و در پارلمان حضور داشته باشد.

بسیار بعید است انتخابات پارلمانی به «دولتی همزیست» منجر شود که در آن رئیس جمهور سعی می کند سیاست ها را پیش ببرد در حالی که از آنجا که حزبش، عضویی ضعیف از یک ائتلاف است، خودش توانایی ندارد. این وضع، مکرون را مجبور می کند به حمایت سوسیالیست ها تکیه کند حزبی که وقتی حزب پیشرو را راه انداخت، آن را رد کرده بود. مکرون در زمان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آشکارا در مخالفت با سوسیالیست ها صحبت کرده بود.

دامنه مخالفت با مکرون نیز نباید دست کم گرفته شود. دور نخست انتخابات نشان داد مکرون گزینه نخست تنها یک چهارم از مردم فرانسه است و مارین لوپن، رقیب لوپن نیز همین تعداد رای دهنده را داشت. تا زمانی که اتهامات علیه فرانسوا فیون نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری موجب حذف وی نشده بود، مکرون جایگاه سوم را داشت. در آن زمان به نظر می رسید مکرون حذف خواهد شد.

در دور دوم ، بیش از یک سوم رای دهندگان به لوپن روی آوردند آنهم زمانی که مشخص بود وی بازنده می شود. رای دهندگان می خواستند اعتراض خود را به دولت سوسیالیست شکست خورده فرانسوا اولاند و نیز جدایی جامعه و سیاست فرانسه در دهه اخیر نشان دهند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.