سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

برگزاری همایش ملی تربیت معلم در شیراز

سومین همایش ملی تربیت معلم در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دكتر بابك شمشيري دبیر علمی همایش و رئيس دانشكده علوم تربيتی و روان شناسی دانشگاه شيراز گفت: در سومین همایش ملی تربیت معلم در شیراز 564 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
 
شمشیری افزود: 564 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این تعداد 160 مقاله به عنوان مقالات منتخب همایش معرفی شدند.
 
وی ادامه داد:  39 مقاله از  جمع مقالات منتخب برای ارائه در این همایش به صورت سخنرانی  انتخاب شدد و 45 مقاله نیز به صورت پوستر تهیه گردید و 76 مقاله نیز در مجموعه مقالات این همایش چاپ و در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.
 
شمشیری هدف از برگزاری این همایش ها را  ترویج و گسترش زمینه  تفکر، اندیشه ورزی، مطالعه و تحقیق در حوزه تربیت معلم بیان کرد.
 
وی اظهار داشت: سابقه  نظام تربیت معلم در ایران به شکل نوین به حدود 90 سال قبل از این بر می گردد و در این حوزه در عمل نیز تلاش های زیادی انجام شده است.
 
شمشیری بیان کرد: مشکل همیشگی نظام تربیت معلم ما این بوده که پشتوانه نظری، تحقیقاتی و مطالعاتی لازم را نداشته و به همین دلیل معمولا سعی بر الگو برداری از نظام های تربیتی سایر کشور های پیشرفته ر این زمینه شده است.
 
وی تاکید کرد: نظریه پردازی در این حوزه نیازمند پشتوانه  تحقیقاتی، پژوهشی و مطالعاتی است و باید موضوع مطالعه و تحقیقات به یک گفتمان در این حوزه تبدیل شود.
 
رئيس دانشكده علوم تربيتی و روان شناسی دانشگاه شيراز گفت: تلاش ما این است تا با همکاری دانشگاه های مادر و دانشگاه فرهنگیان، موضوع تربیت معلم را به یک گفتمان پژوهشی و مطالعاتی تبدیل کنیم تا شاهد نظریه پردازی در این حوزه نیز باشیم.
 
وی افزود: آنچه که در این همایش ارائه خواهد شد، به صورت مکتوب و لوح فشرده مستند و در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC ) ثبت خواهد شد تا ادبیاتی را برای تحقیقات بعدی فراهم نماید.
 
برای نخستین بار در حوزه همایش های تربیت معلم ، این همایش به صورت آنلاین در اختیار مخاطبین و علاقمندان قرار گرفته است.
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.