سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت انگلیس در پی پایانی بر کدگذاری نقطه‌به‌نقطه

بر اساس اطلاعات افشا شده‌ی جدید، دولت انگلیس، برای افزایش قدرت نظارت و جاسوسی از شهروندان این کشور، برنامه‌هایی سری داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نظارت همزمان دولت انگلیس، به 1 نفر از هر 10 هزار نفر، محدود می‌شود؛ به عبارت دیگر، 900 تن از 9 میلیون شهروند این کشور، تحت جاسوسی اطلاعاتی دولت قرار دارند. اطلاعات افشا شده، از تلاش دولت این کشور، برای مبارزه با فرایند رمزگذاری نیز، پرده برداشته است.

تیم کوک مدیر شرکت اپل، با مطرح کردن مسئله‌ی درب‌های پشتی شکستن کدها، پا را فراتر نیز گذاشته است و این آسیب‌پذیری‌ها را معادل نرم‌افزاری سرطان، خوانده است.

داده‌های یاد شده، جزئیات قوانینی را مطرح می‌سازد که شامل بخش 267 قانون اختیارات نظارتی و تحقیقاتی می‌باشد. بر همین اساس، دولت انگلیس، همه‌ی شرکت‌های ارتباطی و ارائه‌دهندگان خدمات تلفن همراه را که در این کشور، بیش از 10 هزار کاربر دارند، به ارائه‌ی مستقیم و آنی اطلاعات و محتوای مکالمات کاربران خود، وادار می‌کند.

این امر، می‌تواند خطری جدی برای کدگذاری و فرایند ایمن سازی اطلاعات، به شمار رود. بسیاری از کارشناسان، اقدامات سری دولت بریتانیا، برای حریم شخصی و حفاظت داده‌ها، پایانی قاطع به شمار می‌رود.

آمبر رود (Amber Rudd)، وزیر کشور انگلیس، پس از واقعه‌ی تروریستی وست مینستر در تاریخ 22 مارس سال جاری میلادی، عدم دسترسی سازمان‌های اطلاعاتی این کشور، به اطلاعات کدگذاری شده به روش نقطه‌به‌نقطه را «غیرقابل» قبول خواند و تغییر سازوکار موجود را خواهان شد.
 
منبع:سایبربان
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.