سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باید با امضاهای طلایی در ادارات مقابله شود/ایجاد اشتغال نیاز به اقدام انقلابی مسئولان دارد

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایجاد اشتغال نیاز به اقدام انقلابی مسئولان دارد.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه با ایرانیان خارج از کشور باید ارتباط مداومی داشت، اظهار داشت، گفت: دولت باید از انسجام ایرانیان خارج از کشور حمایت کند و از ظرفیت هموطنانمان به دلیل تخصص و برخورداری از مشاغل مناسب استفاده شود، سفارت خانه به عنوان نماینده ایران باید از این ظرفیت‌ها بهره ببرد.
 
وی افزود: امیدواریم ایرانیان خارج از کشور ارتباط قلبی، اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خود را با کشورمان داشته باشند و از  ایجاد فاصله هویتی جلوگیری کنند و البته دولت نیز باید وظیفه خود را در مقابل هموطنان خارج از کشور انجام دهد.
 
حجت الاسلام رئیسی در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور مداوم شما در مناصب قضایی چه برنامه‌ ضربتی جهت مبارزه با فساد در کشور دارید، اظهار داشت: یکی از نگرانی‌های مردم دغدغه فساد است لذا اصلاح ساختارهای فسادزا به ویژه در حوزه‌های اقتصادی در اولویت است، همچنین حوزه پولی و بانکی سریعا باید اصلاح صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه در کشور باید اراده مقابله با مفاسد به وجود آید، تصریح کرد: مقابله با فساد کار پیچیده‌ای نیست و نیاز به یک اراده قوی دارد تا با امضاهای طلایی در ادارات مقابله شود.
 
حجت الاسلام رئیسی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای جهت عدم خروج نخبگان از کشور دارید، اظهار داشت: ایجاد زمینه کار و فعالیت نخبگان از خروج آ‌نها جلوگیری می‌کند چرا که بسیاری از نخبگان در کشور امکان کسب و کار ندارند و اگر فضای کسب وکار مناسبی وجود داشته باشد به کار خود ادامه می‌دهند.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: ما اگر در کشور کشاورزی، صنعت و بخش‌های مختلف را دانش بنیان  کنیم، جوانان کشورمان می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند و با کار یک نفر بر سر زمین پنج نفر دیگر می‌توانند از این طریق فعالیت کنند ما بسیاری از کالاهای صنعتی و کشاورزی در کشور داریم که می‌تواند به دیگر کشورها صادر شود و سفارت‌خانه‌ها باید بازار صادرات را فعال کنند.

وی در پایان تصریح کرد: باید به جوانان میدان داد تا در حوزه صنعت و اقتصاد کارهای بزرگی انجام دهند، ایجاد فضای کسب و کار نیاز به اقدام انقلابی مسئولان را دارد و این اراده در دولت کار و کرامت وجود دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.