سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار تگزاس برای اخراج مهاجران به کمک ترامپ آمد

فرماندار تگزاس قانونی را امضا کرد که براساس آن افسران پلیس وادار به همکاری با مأموران فدرال برای مبارزه با مهاجران می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «گِرگ ابت» فرماندار جمهوری‌خواه تگزاس یکشنبه (دیروز) قانونی را برای مجازات «شهرهای امن» امضا کرد که مقامات محلی این شهرها را ملزم به اجرای قوانین مهاجرتی جدید آمریکا می‌کند.

اصطلاح «شهرهای امن» به شهرهایی اطلاق می‌شود که از اجرای دستورات اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه مهاجران غیرقانونی امتناع می‌کنند.

این در حالیست که روسای پلیس شهرهای بزرگ ایالت تگزاس پیش از این خواسته بودند لایحه مذکور رد شود زیرا توانایی آنها برای مبارزه با جرم را کاهش می‌دهد. این قانون در تاریخ 1 سپتامبر (10 شهریور) به اجرا در می‌آید.
 
ترامپ مبارزه با مهاجرت غیرقانونی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است و تگزاس که حدود 1.5 میلیون مهاجر غیرقانونی و طولانی‌ترین مرز با مکزیک را دارد در این مبارزه پیشرو بوده است.
 
گرگ ابت در بیانیه‌ای گفت: «به عنوان فرماندار اولویت اصلی من امنیت عمومی است و این لایحه با خارج نگه داشتن جنایتکاران از خیابان‌های ما باعث می‌شود به این هدف برسیم».
 
این قانون جدید امکان مجازات مقامات محلی که از همکاری با مأموران فدرال در زمینه مبارزه با مهاجرت امتناع می‌کنند را فراهم می‌کند. افسران پلیسی که با مأموران فدرال همکاری نکنند اخراج و جریمه می‌شوند و حتی ممکن است به یک سال حبس محکوم شوند.
 
دموکرات‌ها هشدار داده‌اند این قانون ممکن است به درگیری‌های نژادی منجر شود و فعالان حقوق مدنی نیز وعده داده‌اند علیه این قانون به دادگاه شکایت کنند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.