سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

برداشت بیش از شش هزار تن جو از مزارع گناباد

برداشت جو از سطح دو هزار و ۱۳۶ هکتار مزارع گناباد آغاز و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو برداشت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، علیرضا حسین زاده مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: با توجه به افزایش چشم‌گیر بارندگی‌ها در سال زراعی جاری، عملکرد گناباد در حوزه جو از افزایش ۳۰ درصدی برخوردار خواهد بود.

وی بابیان اینکه کارشناسان جهاد کشاورزی در تمامی مراحل داشت، کاشت و برداشت جو نظارت دارند، افزود: امسال در راستای کمک به کشاورزان ۸۰ تن بذر اصلاح‌شده در اختیار آنان قرار گرفت و برای تقویت گیاه جو نیز مواد موردنیاز به کشاورزان داده شد.

مدیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه بیش از ۳۰۰ کشاورز گنابادی درزمینهٔ کاشت جو فعالیت دارند، گفت: یکی از اقداماتی که برای حمایت از جوکاران انجام‌شده است، اعطای سرمایه در گردش به آنان می‌باشد که در این راستا حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال سرمایه در گردش به ۵۰ جوکار داده‌شده است.

حسین زاده افزود: با توجه به اعلام قیمت خرید تضمینی جو از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۳۰۰ ریال اعلام‌شده است، کار خرید تضمینی آغاز و هیچ‌گونه محدودیت خرید جو برای کشاورزان وجود ندارد.

وی بابیان اینکه کار برداشت جو از مزارع گناباد با فعالیت ۳ کمباین آغازشده است، تصریح کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی ضمن معاینه فنی کمباین‌ها، این دستگاه را ضدعفونی می‌کنند و این میزان کمباین در روزهای آینده به ۲۰ دستگاه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام//ح. ت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.