سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی ؛

بهره برداری از ۸۳۸ کیلومتر راه آهن تا پایان سال

خادمی گفت: با اتمام ۴۹۱ کیلومتر عملیات ریل‌گذاری در پنج مرکز استان کشور، تا پایان سال‌جاری ۸۳۸ کیلومتر راه‌آهن به شبکه ریلی کشور افزوده می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،خیراله خادمی با اشاره به تکمیل پنج پروژه ریلی اولویت‌دار و اتصال مراکز استان به شبکه ریلی در سال ۱۳۹۶ گفت: با اتمام عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن تهران- همدان، این خط آهن به طول ۲۶۷ کیلومتر طی روزهای آتی به بهره‌برداری می‌رسد و چهار مرکز دیگر استان نیز به ترتیب اولویت تا پایان سال به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.
 
خادمی راه‌آهن قزوین- رشت را دیگر اولویت ریلی کشور دانست و بیان کرد: این پروژه از نظر ترانزیتی در کریدور شمال- جنوب کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و تاکنون ریل‌گذاری ۱۰۱ کیلومتر آن به پایان رسیده است.
 
وی افزود: این پروژه از بزرگترین پروژه‌های ریلی کشور است و دارای ۸ هزار و ۷۲۴ متر پل خاص و ۲۲ هزار متر تونل است که در سال‌جاری اتمام و به بهره‌برداری می‌رسد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری از ۱۷۵ کیلومتر راه‌آهن غرب کشور، حدفاصل ملایر تا کرمانشاه را دیگر پروژه ریلی این برنامه معرفی کرد و اظهار داشت: این مسیر موجب ارتباط ریلی استان‌های غرب کشور با تهران و شبکه ریلی سراسری می‌شود و هم‌اکنون حدفاصل ملایر تا کرمانشاه با پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصدی در حال انجام است.
 
وی از اتمام ریل‌گذاری ۱۰۳ کیلومتر این مسیر خبر داد و افزود: این مسیر دارای هزار و ۳۵۲ کیلومتر پل خاص و ۲ هزار و ۹۸۹ متر تونل است که دو ایستگاه اصلی برای آن در نظر گرفته شده است.
 
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور راه‌آهن مهاباد- ارومیه به طول ۹۸ کیلومتر و میانه- بستان‌آباد به طول ۱۳۴ کیلومتر را دیگر پروژه‌های ریلی دانست و افزود: عملیات زیرسازی این مسیر‌ها در حال انجام است و ۳۰ کیلومتر از مسیر مهاباد- ارومیه تاکنون ریل‌گذاری شده است و با تلاش شبانه روزی همکاران این پروژه‌ها به طول ۸۳۸ کیلومتر تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.