سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار قم؛

بی اعتمادی صنعت و دانشگاه در فضای همکاری به یکدیگر

استاندار قم با تأکید بر اینکه بررسی درستی از فضاهای علمی و صنعتی در کشور و استان صورت نمی‌گیرد، گفت: متأسفانه بخش‌های صنعت و دانشگاه همدیگر را نشناخته و اعتمادی نیز به یکدیگر ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید مهدی صادقی در دیدار با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه جلسات این‌چنینی به‌صورت مکرر برگزارشده است، اظهار داشت: غالب مسائل مطرح‌شده در این جلسات تکراری بوده و توقع داریم که جامعه علمی و مذهبی بدون انتظار از سایران، ابتکار عمل را در دست گرفته و رویکردی مناسب درزمینهٔ علمی و پژوهشی اتخاذ کنند.
 
وی بابیان اینکه طرح‌ها و ایده‌های جدید علمی باید در مسیر رفع مشکلات جامعه به کار گرفته شود، افزود: نظام جمهوری اسلامی باید درزمینهٔ نوآوری‌های پژوهشی گام بردارد و حاکمیت نیز به آن‌ها کمک کرده و در پیشرفت آن‌ها سهیم باشند.
 
صادقی با تأکید براینکه بررسی درستی از فضاهای علمی و صنعتی در کشور و استان صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: متأسفانه بخش‌های صنعت و دانشگاه همدیگر را نشناخته و اعتمادی نیز به یکدیگر ندارند، بنابراین در ابتدای امر به تعامل میان آن‌ها کمک کرده و به رفع مشکلات موجود میان آن‌ها بپردازیم.
 
وی با اشاره به اینکه سیاست بر همه امور ازجمله زمینه‌های علمی تأثیرگذار بوده است، عنوان کرد: متأسفانه مباحث علمی نیز در کشور ما به سیاست گرایش یافته است، که کم‌کاری‌ها مسئولانی چون ما سبب تشدید این وضعیت شده است.
 
استاندار قم خواستار مشارکت جدی و جمعی مسئولان و دستگاه‌ها در راستای ارتباط سازی بخش صنعت و علم شد و گفت: اگر دغدغه ما در حوزه علم و دانش، کاربردی شده علوم است بنابراین موضوعی مشترک میان صنعت و دانشگاه به شمار می‌رود، که لازم است با مشارکت همه دستگاه‌ها و با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم به آن پرداخته شود.
 
وی بابیان اینکه بررسی دقیق از وضعیت علمی و صنعتی موجود در کشور و در استان الزامی است، ادامه داد: با بررسی و شناسایی دقیق شرایط، می‌توان به رویکرد لازم برای تغییر وضعیت رسید، تا شاهد رشد و شکوفایی درزمینهٔ تجاری‌سازی و صنعتی شدن علوم باشیم.
 
صادقی ارتباط میان دانشگاه و صنعت را از ضروریات جامعه دانست و بیان کرد: ما به‌عنوان دستگاه حاکمیتی در این زمینه تلاش می‌کنیم تا تجمیعی میان کارشناسان و صنعتگران در زمینهٔ‌های مختلف صورت گرفته و در راستای رفع معضلات اجتماعی گام برداریم.
 
وی با تأکید براینکه دانشجویان باید بتوانند در جایگاه کارآفرین در جامعه قرار گیرند، اظهار داشت: پایان‌نامه‌های دانشجویان باید به‌صورت تجمیعی به موضوعی خاص بپردازند تا مشکلات حیطه‌ای خاص از جامعه را رفع کنند.
 
استاندار قم ادامه داد: لازم است احساس نیاز، رقابت و تعامل میان دانشجویان صورت گرفته و دارای ساماندهی مناسبی شوند تا به‌صورت هدفمند به اجرای پروژه‌های متعدد و دارای اولویت در جامعه اقدام کنند.
 
وی انتخابات ریاست جمهوری را مسئله‌ای مهم در نظام جمهوری اسلامی برشمرد و ابراز داشت: انتخابات، تعیین سرنوشت و آینده کشور است، بنابراین باید همه تلاش کنیم تا با مشارکت جدی مردم همراه باشد.
 
صادقی خاطرنشان کرد: قشر دانشجو به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین قشرهای جامعه می‌تواند درزمینهٔ انتخابات نیز تأثیرگذار بوده و به هرچه صحیح و سالم برگزار شدن انتخابات کمک کند، بنابراین باید حضور بیشتر آن‌ها در این زمینه فراهم کرد.
 
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.