سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

معضل شدید بیکاری در استان کرمان

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی از وجود تعداد زیاد نیروی غیر بومی در استان کرمان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی از وجود تعداد زیاد نیروی غیر بومی در استان کرمان خبر داد.

وی از تعداد زیاد نیروهای کار غیربومی در استان کرمان خبر داد و گفت: این موضوع، استان کرمان را دچار مشکل کرده است و در آینده قطعاً این موضوع به یک بحران کارگری تبدیل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : نیروی کار این شرکت‌ها حتی از نیروهای غیر بومی است و با توجه به این‌که استان کرمان یکی از پهناورترین استان‌های کشور است، بنابراین با معضل شدید بیکاری در استان روبرو هستیم.

وی گفت: متأسفانه امروز بیش از ده‌ها شرکت در استان کرمان در حال فعالیت هستند که دفاتر آن‌ها در استان کرمان نیست و مالیات و عوارض آن‌ها در کرمان پرداخت نمی‌شود.

حسن‌پورتصریح کرد: نیازمند تغییر رویکرد مدیران استان به این موضوع هستیم، چون این شرکت‌ها از منابع و امکانات استان کرمان استفاده می‌کنند، اما مالیات و عوارض خود را به حساب تهران واریز می‌کنند. 

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی این اقدام را بسیار نازیبا و ناپسند دانست و خاطرنشان کرد: از مدیران و مسئولین استان مجدانه درخواست دارم که سریع‌تر تکلیف این شرکت‌ها را روشن کنند.

وی سرمایه اصلی استان کرمان را نیروی انسانی آن برشمرد و افزود: استان کرمان نیروهای متخصص، متعهد، کاردان، شایسته و تحصیل‌کرده زیادی دارد که متأسفانه نیروی بیکار استان کرمان زیاد است.

وی افزود: متأسفانه فقط در حوزه شهرستان سیرجان بیش از 2 هزار نیروی غیربومی، غیراستان کرمانی وجود دارد.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.