سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

رشد 310 درصدی درآمد گمرکات استان کرمان

مدیرکل گمرکات استان کرمان گفت: درآمد گمرکات استان کرمان در چهار سال گذشته نسبت به چهار سال قبل تر از آن 310 درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمدرضا قادر، مدیرکل گمرکات استان کرمان با اشاره به اینکه در سال 95 درآمد گمرکات استان کرمان بیش از 800 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 83 درصد رشد داشته است، افزود: ارزش صادرات استان کرمان در سال 95 یک میلیارد و 174 میلیون دلار بوده که برای سومین سال متوالی رقم صادراتی از گمرکات کرمان از مرز یک میلیارد دلار عبور می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: صادرات استان کرمان در سال 94 به یک میلیارد و 64 میلیون دلار رسیده بود که این رقم در سال 95 به  بیش از یک میلیارد و 174 میلیون دلار افزایش یافت که به لحاظ وزنی 11 درصد کاهش ولی به لحاظ ارزش 10 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

قادر از افزایش صادرات محصولات دانش‌بنیان در کرمان خبر داد و گفت: نانو کامپوند مستربچ گرانول یکی از اقلام صادراتی تکنولوژی محور است که سال 95 بیش از 261 میلیون دلار از این محصول در استان کرمان صادر شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از کالاهای تولیدی استان همانند فرش دستباف، سیمان و برخی از مواد فرآوری شده معدنی از سایر گمرکات کشور صادر می‌شود که آمار آنها در صادرات استان لحاظ نشده است.

قادر همچنین به کاهش یک درصدی ارزش واردات کرمان در سال 95 اشاره کرد و افزود: این واردات به لحاظ وزنی 8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و بیشتر اقلام وارداتی به استان کرمان کالاهای سرمایه‌ای همانند ماشین‌آلات خط تولید، مواد اولیه کالاهای واسطه ای برای تولید همچنین ماشین‌آلات راهسازی و کشاورزی  بوده است.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.