سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

سازماندهی سازمان اجتماعی جامعه محلی برعهده شوراهاست

سازماندهی سازمان اجتماعی جامعه محلی برعهده شوراهاست تا امکانات را برای توسعه روستا بسیج کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، قربانی مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خراسان رضوی در مراسم تجلیل از شوراهای بخشهای نصرآباد و مرکزی تربت جام با اشاره به جایگاه شورا‌ها اسلامی گفت: سازماندهی سازمان اجتماعی جامعه محلی برعهده شوراهاست تا امکانات را برای توسعه روستا بسیج کند.

وی افزود: شورا‌ها با ارتباط با مردم می‌توانند کارافرینان را شناسایی کنند تا با کمک آنان بتوانند سرمایه گذاران را به روستا‌ها بیاورند که امر باعث ایجاد اشتغال و تولید می‌شود.

مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خراسان رضوی با اشاره به نقش کلیدی شورا‌ها گفت: سازمان اجتماعی روستا زمانی موفق است که از تمام امکانات و صلایق بهرمند شود و وظیفه شورا سازماندهی اجتماعی است که مردم را در تصمیم گیری مشارکت دهد.

قربانی تصریح کرد: سازمان اجتماعی در جهت تولید و اشتغال به گونه‌ای عمل کند که افزایش کارآفرینی در روستا محقق شود و به افزایش در آمد‌ها و کاهش هزینه‌ها در روستا کمک کند.

وی با اشاره به روش‌های رسیدن به اقتصاد قوی در روستا افزود: کاهش واردات گندم و خرید تضمینی آن از راه‌های تقویت تولید در روستا بود که نشان داد نگاه وقتی درون زا باشد می‌توان ایجاد اشتغال کرد.

مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خراسان رضوی با اشاره به شاخصه‌های شورای برتر خاطرنشان کرد: شورای برتر باید بتواند همبستگی ایجاد کند و نگاه قبیله ای، مذهبی و سیاسی نداشته باشد که این موضوع‌ها آفت مدیریت است و مانع توسعه روستا خواهد شد.

قربانی گفت:: جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی اقدام ایجاد شوراهای اسلامی کرده است و نشانه داد که عملکرد مثبت شورا‌ها نشان می‌دهد رویکرد درستی بوده است.

مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خراسان رضوی افزود: شورا‌ها با هدف واگذاری تصمیم گیری مردم برای همه امور اجراشده است که نشان می‌دهد کار‌ها را اگر به مردم واگذار کنیم آن‌ها می‌توانند به خوبی مدیریت کنند.

انتهای پیام//س. ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.