سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مؤسسه آمار اروپا اعلام کرد؛

یک چهارم جوانان ایتالیایی فاقد شغل و مهارت هستند

یورواستات در گزارشی در خصوص شرایط جوانان ایتالیایی اعلام کرد یک چهارم از جوانان این کشور، بیکار و فاقد هر گونه تحصیل و مهارت های آموزشی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از رای نیوز ایتالیا، یورواستات در گزارشی در خصوص شرایط جوانان ایتالیایی اعلام کرد، یک چهارم از جوانان این کشور، بیکار و فاقد هر گونه تحصیل و مهارت های آموزشی هستند.

مؤسسه آمار اروپا (یورواستات) در گزارشی اعلام کرد از هر چهار جوان ایتالیایی در فاصله سنی پانزده تا سی و چهار سال، یک جوان بیکار و فاقد هر گونه آموزش های مهارتی است.

در همین زمینه، مجری شبکه اعلام کرد جوانانی را که (در ایتالیا) نه کار می کنند و نه تحصیل، جوانان به اصطلاح «نت» می گویند.

در همین زمینه و بر اساس اعلام گزارش یورواستات، میزان افراد زیر سی و پنج سال ایتالیایی که به اصطلاح نت هستند به بیست و شش درصد می رسد. این در حالی است که میزان متوسط این افراد در اروپا برابر با پانزده ممیز شش دهم درصد است. از سال 2015 نیز شرایط افراد نت در ایتالیا بهبود پیدا نکرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: اما علت این شرایط چیست؟ علت این شرایط در ایتالیا ترک تحصیل، کاهش میزان اشخاصی که پس از دریافت مدرک تحصیلی دیپلم تمایل به ادامه تحصیل دارند و در نهایت، مشکل پیدا کردن شغل است.

بر اساس آمارهای منتشر شده، ایتالیا در آخرین رده بندی در اروپا در خصوص تعداد افراد فارغ التحصیل دانشگاهی در فاصله سنی میان سی تا سی و چهار سال قرار گرفته است. این میزان در ایتالیا برابر با بیست و شش ممیز دو دهم درصد است، در حالیکه میزان متوسط اروپایی برابر با سی و نه ممیز یک دهم درصد است. فقط در رومانی با بیست و پنج ممیز شش دهم درصد، شرایط بدتر از ایتالیا است.

پنجاه و هفت ممیز هفت دهم درصد از افراد فارغ التحصیل ایتالیایی پس از سه سال موفق به پیدا کردن کار می شوند. در حالیکه این میزان در اروپا برابر با هشتاد ممیز هفت دهم درصد است.

آمارهای منتشر شده حاکی از آن است، در ایتالیا، چهارده درصد از افراد در فاصله سنی هجده تا بیست و چهار سال، ترک تحصیل می کنند. در همین زمینه، شرایط فقط در کشورهای پرتغال، رومانی، اسپانیا و مالت بدتر از ایتالیا است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.