سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

تنبیه شدید بدنی بدترین شیوه های آموزشی

به گفته کارشناسان و روانشناسان تنبیهات شدید بدنی بدترین شیوه های آموزشی در کودکان و نوجوانان است.

سروان قاسم گرجی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بهشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: خانواده به عنوان اولین و مهمترین نهاد اجتماعی در تربیت و پرورش فرزندان به صورت مستقیم موثر است.

وی افزود: بسیاری بر این عقیده اند که شخصیت افراد در 5سال نخست تحت تاثیر و یا نفوذ شخصیت والدین شکل می گیرد و برخی بر این اعتقاد هستند که افراد با توجه به نگرشی که نسبت به والدین پیدا می کنند شخصیت شان شکل می گیرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بهشهر گفت: هرچه والدین از دیدگاه فرزندان افرادی با کارایی بالاتر و مفیدتر با شخصیت های تاثیرگذارتر باشند، نگرش فرزندان نسبت به آنان مثبت تر بوده و همانند سازی با والدین بیشتر خواهد بود.

سروان قاسم گرجی افزود: در دیدگاه روانکاوی اعتقاد بر این است که بسیاری از مطالب از گذشته های دور در ناخودآگاه ذهن افراد ذخیره شده و در شرایط مختلف رفتار افراد را مورد هدایت خود قرار می دهد.

وی گفت: تحقیقات رفتار گراها به این نتیجه رسید که تنبیهات شدید بدنی بدترین شیوه های آموزشی بوده که تقریبا هیچ نتیجه ای را نخواهد داشت.

وی افزود: تنبیه در درجه نخست به فرد می آموزد که اعمال خشونت بهترین شیوه برای رسیدن به اهداف است، البته خانواده هایی که کمتر اهل مطالعه هستند و یا برای گفتگو با فرزندان زمانی را سپری نمی کنند، با اعمال خشونت و سرکوب فرزند می کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بهشهر گفت: از این رفتار خود در پی سکوت شدید فرزند در نتیجه ترس از آنها احساس رضایتمندی در پدران و مادران بخاطر به نتیجه رسیدن رفتار خود یعنی ایجاد آرامش موقت لذت می برند.

سروان قاسم گرجی افزود: تحقیقات نشان داده است که این مشوق مثبت برای والدین موقتی است، چرا که فرزندان در غیاب والدین به رفتارهای سابق خود قبل از تنبیه مجددا گرایش پیدا می کنند.

وی گفت: تنبیهات شدید بدنی به فرزندان می آموزد که اعمال خشونت تنها شیوه موثر برای رسیدن به هدف است.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان از منابع تنبیه کننده بیزار می شوند افزود: بهانه کار کردن و یا عدم توانایی در ادامه تحصیل از کنار خانواده کوچ کرده و به کارگری و یا کسب هر نوع مهارت اجتماعی دیگر در مکان هایی دور از خانواده مهاجرت می کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بهشهر گفت: ترک تحصیل بسیاری از دانش آموزان در گذشته می تواند دلیل بیزاری از آموزگار ویا فرار از دست معلمان بوده باشد.

سروان قاسم گرجی افزود: تنفر از موضوع مورد تنبیه نیز در کودکان رشد می کند،این موضوع مورد تنبیه می تواند درس،مدرسه ویا خانه باشد.

وی گفت: دلیل بسیاری از ترک تحصیل کردن های دانش آموزان بخاطر عدم استعداد ویا هوش لازم نیست بلکه می تواند تنبیهات مختلف از سوی منابع تنبیه باشد که بیزاری از موضوع و منبع تنبیه را شکل می دهند.

وی افزود:اعمال تشویقات به موقع موجبات شکوفایی فرزندان می شود.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.