سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

یاد یار مهربان در نکا به بار می نشیند

مراسم بزرگداشت و نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمند فرزانه ، مرحوم غلامرضا نوری در شهرستان نکا برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا اعلام کرد مراسم بزرگداشت و نمایشگاه بزرگ آثار خوشنویسی مرحوم غلامرضا نوری ، هنرمند فرزانه؛ خوشنویس و نقاش نکایی ١٨ اردیبهشت در مجتمع فرهنگی هنری امیرالمومنین(ع) این شهرستان برگزار خواهد شد.

این مراسم با حضور اساتید بزرگ خوشنویسی استان و کشور، هنرمندان، هنرآموزان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد که طی آن مجموعه سخنرانی های کاربردی پیرامون هنر خوشنویسی، کارگاه آموزشی، نمایشگاهی از آثار برجسته مرحوم غلامرضا نوری و اجرای زنده تابلوهای هنری از نکات حائز اهمیت در این مراسم خواهند بود.

بر اساس این گزارش ، انجمن خوشنویسان شهرستان نکا ، انجمن هنرهای تجسمی، حوزه هنری مازندران، سازمان بسیج هنرمندان مازندران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا را در اجرای این ویژه برنامه همراهی می کنند.

مرحوم غلامرضا نوری در سال ١٣٣٤ در خانواده ای هنردوست دیده به جهان گشود و علاقه وافر او به هنر باعث شد تا به خوشنویسی و نقاشی روی آورده و در رشته نقاشی فارغ التحصیل شود. وی بعدها به استخدام آموزش و پرورش در آمده و کسوت معلمی بر تن کرد و با کسب رتبه های برتر هنری در سطح کشور و استان، و بهره مندی از محضر اساتیدی همچون امیرخانی، اتحاد و اخوین موفق به کسب درجه فوق ممتاز خوشنویسی شد.

این هنرمند فقید در سال ١٣٧٣ انجمن خوشنویسان نکا را بنیان نهاد و شاگردان ارزنده ای به جامعه تحویل داد.

وی ١٩ اسفند ١٣٨٠ دیده ازجهان فروبست .

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.