سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

انجام ۲۴ هزار آزمایش دامپزشکی در استان

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت:بیش از هزار آزمایش مختلف تخصصی دامی در آزمایشگاههای دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛   عبداله بهمنش گفت: حدود 24هزار و 200 آزمایش مختلف تخصصی دامی در آزمایشگاههای دامپزشکی استان انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: به منظور اطمینان از سلامت فرآورده های خام دامی همه ساله تعداد زیادی نمونه ی تهیه شده به وسیله بازرسان دامپزشکی که از مراکز مختلف تولید، حمل، فرآوری و توزیع فرآورده های خام دامی به دست آمده است برای انجام آزمایش های تخصصی مختلف به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارسال شده و بر روی نمونه های سرم، خون ، نمونه های  دامی در آزمایشگاه های این اداره انجام شد.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان دارای بخش های سرولوژی، میکروبیولوژی،انگل شناسی، آبزیان و بخش الیزا  است ادامه داد: نمونه های ارسالی، بر همین اساس تفکیک شده و مورد بررسی قرار می گیرد و سپس نتایج آزمایش برای اطلاع و اقدام لازم به واحد های مختلف دولتی و بخش خصوصی دامپزشکی اعلام می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: در کهگیلویه وبویراحمد یک باب آزمایشگاه بخش خصوصی ، یک باب آزمایشگاه مرکزی در اداره کل دامپزشکی استان و 3 باب آزمایشگاه در سه شهرستان گچساران ، کهگیلویه و دنا فعال هستند.


انتهای پیام/ش


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.