سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام بیش از ۶۶ هزار زائر از سیستان و بلوچستان در گردهمایی بزرگ اربعین حسینی (ع)

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای سیستان وبلوچستان گفت:۶۶ هزار و ۶۴۶ نفر زائر اربعین حسینی از طریق محور‌های مواصلاتی استان جهت شرکت در گردهمایی بزرگ اربعین حسینی (ع) به سمت غرب کشور اعزام شده اند.

علی خانقائی مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت : از ۱۵ شهریور سال جاری مقارن با ۲۵ ذی الحجه تا پایان ۴ آبان ماه، تعداد ۶۲ هزار و ۶۰۴ نفر زائر پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.
 
رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اربعین استان گفت: از این تعداد ۳۱ هزار و ۷۴۴ نفر زائر توسط ۷۲۱ دستگاه اتوبوس پاکستانی جهت عزیمت به عتبات عالیات به سمت مرز‌های غربی کشور عازم شده اند ضمن اینکه تعداد ۳۰ هزار و ۸۶۰ نفر زائر نیز به صورت پیاده وارد کشورمان شده اند که از طریق هماهنگی به عمل آمده با شرکت‌های حمل و نقل مسافری، توسط ۷۰۲ دستگاه اتوبوس ایرانی به سمت مقاصد مورد نظر عزیمت کرده اند.
 
همچنین تعداد ۱۰۳ نفر زائر افغانستانی نیز از مرز میلک وارد کشور شده و به وسیله ۴ دستگاه اتوبوس ایرانی به عراق اعزام شدند.
 
وی با اشاره به زوار ایرانی امام حسین (ع) ادامه داد: تعداد ۴۰۴۲ نفر زائر ایرانی نیز توسط ۹۸ اتوبوس برای حضور در گردهمایی بزرگ اربعین از استان خارج شده اند که بدین ترتیب مجموعاً ۶۶ هزار و ۶۴۶ نفر زائر از طریق محور‌های مواصلاتی استان به سمت غرب کشور روانه شده اند.
 
خانقائی ادامه داد: در این مدت اقداماتی نظیر تأمین سوخت اتوبوس‌های حامل زوار، استقرار گشت‌های راهداری، امداد خودرو و اورژانس جاده‌ای در طول مسیر تردد و فعال بودن پایانه مرزی میرجاوه به صورت ۲۴ ساعته، صورت پذیرفته است که نتیجه آن تردد ایمن و روان زائرین به سمت مرز‌های غربی کشور بوده است.
 
وی در پایان با اشاره به افزایش گیت‌های بازرسی از ۱۰ گیت به ۱۸ گیت در سال جاری، گفت: با توجه به حجم عظیم برنامه ریزی‌های انجام شده و استقرار شرکت‌های حمل و نقل مسافری در مرز، با تلاش مجموعه بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی، ورود و تردد عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) به بهترین وجه ممکن و آنگونه که شایسته نام کشورمان و مرز میرجاوه به عنوان دروازه شرقی ورود زائرین باشد، انجام شده، به نحوی که در تاریخ ۲ آبان ماه شاهد ورود بیش از ۱۲ هزار زائر بوده ایم که تشریفات ورودی برای هر نفر کمتر از ۶ ثانیه طول کشیده است.
 
انتهای پیام/پ
 

گردهمایی بزرگ اربعین حسینی (ع)

برچسب ها: اربعین ، اربعین 97
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.