سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

طرح برای احیاء نوزاد بدو تولد

طرح ابتکاری احیاء نوزاد بدو تولد در بیمارستان امام علی آمل اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،فرامرز اکبری رئیس بیمارستان آموزشی و درمانی امام علی (ع) آمل گفت: آزمون علمی و عملی احیای نوزادان در زمان تولد که با مشکلات خفگی مواجه می شوند، به عنوان طرح ابداعی یکی از پزشکان متخصص زنان و زایمان دیروز در بیمارستان امام علی(ع) آمل اجرا شد.

وی با بیان اینکه این طرح پارسال با همکاری کمیته سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بیمارستان امام علی(ع) اجرا شد، گفت: در این دوره 27 نفر از پرستاران و ماماهایی که ازبیمارستان های استان در مراحل قبلی حایز رتبه های برتر شده بودند ، ابتدا در آزمون علمی به 30 سئوال درخصوص حاملگی های پرخطر و نوزادان نیازمند احیاﺀ و احیاء پیشرفته نوزاد با هم رقابت کردند.

رئیس بیمارستان آموزشی و درمانی امام علی (ع) آمل گفت : در بخش دوم این آزمون با حضور پزشکان متخصص زنان وزایمان و عضوکمیته زایمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اقدامات عملی احیا با رقابت فردی شرکت کنندگان برگزار شد.

فرامرز اکبری افزود: عمده مشکلات نوزادان در لحظه‌ تولد مشکلات ریوی ناشی از خارج نشدن کامل آب از ریه و موارد مرتبط است و احیای به موقع و صحیح نوزاد به علت حساس بودن بافت مغزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: باید با برگزاری دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی صحیح برای ارتقاء کیفیت احیا نوزادان و نیز کاهش مرگ و میر در زمان تولد پیشگیری کرد.

رییس بیمارستان آموزشی و درمانی امام علی(ع) آمل به تولد سالانه حدود پنج هزار نوزاد در این مرکز درمانی اشاره کرد و افزود: این تعداد 25 تا 30 درصد نوزادان مازندران را شامل می شود.

بیمارستان امام علی (ع) آمل تنها مرکز تخصصی زنان و زایمان شهرستان های غرب مازندران محسوب می شود.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.