سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

ژئوپارک قشم جهانی شد

ژئوپارک قشم در نشست ژئوپارک های یونسکو در کشور فرانسه کارت سبز گرفت و جهانی شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،فرزین حقدل معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری قشم گفت: دویست و یکمین نشست شورای ژئوپارک‌های جهان به مدت 10 روز در فرانسه برگزار شد و در روز پایانی این نشست جهانی شدن ژئوپارک قشم قطعی شد.
 
وی افزود: مطرح شدن ژئوپارک قشم زمینه توسعه روزافزون گردشگری در سطح بین الملل و در پی آن توسعه اقتصادی و اشتغال بخش قابل توجهی از بومیان جزیره را در کنار مراقبت درست از میراث ماندگار فرهنگی بر اساس استانداردهای بین المللی یونسکو را فراهم خوهد ساخت.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری قشم گفت: ژئوپارک قشم نخستین و تنها ژئوپارک خاورمیانه با 300 هزار هکتار وسعت دارای 27 ژئوسایت است که دره ستاره ها، تنگه چاه کوه، غار نمکدان، محل تخم گذاری لاک پشتهای پوزه عقابی،خلیج دلفین ها وجنگل های حرا از مهمترین آنهاست.

فرزین حقدل افزود: ژئوپارک قشم به علت واقع شدن در منطقه استراتژیک خلیج فارس و قرارگیری درمیان ژئوپارک هاى شرق آسیا و اروپا موقعیت ویژه ای در منطقه و هم در بین ژئوپارک ها دارد.
 
وی گفت:ژئوپارک قشم نخستین بار در سال 85 عضو شبکه جهانی شد اما پس از 6 سال بررسی کارشناسان یونسکو متاسفانه از این شبکه خارج شد که با تلاش های جامعه محلی، کارشناسان و مدیران دوباره در دستور کار قرار گرفت و از امروز به عنوان یک ژئوپارک جهانی در یک دوره چهارساله تا ٢٠٢٠ به صورت رسمی زیر نظر یونسکو فعالیت خواهد کرد.
 
قشم با هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب هرمزگان واقع است.
 
انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.