سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح مرکز مطالعه کوهورت دریاچه ارومیه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از راه اندازی مرکز مطالعه کوهورت دریاچه ارومیه امروز شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

جواد آقازاده در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛افزود:هدف اصلی مرکز مطالعه کوهورت دریاچه ارومیه یافتن عوامل خطر وپیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر شایع است و نتایج یافته‌های حاصل از این مطالعه در ایجاد تغییرات لازم درسیستم بهداشتی کشور دارای اهمیت بوده ومی تواند روش‌های مناسب تری برای پیشگیری ودرمان این بیماری‌ها ارائه دهد که منجربه ارتقاء سلامت جامعه ایرانی وتوسعه علم پزشکی ایران شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد:با راه اندازی این مرکز مطالعاتی با توجه به تغییراتی که در دریاچه ارومیه در سالهای اخیر اتفاق افتاده و عوارضی که ممکن است ناشی از خشک شدن این دریاچه باشد از نزدیک مانیتور و تا حدی امکان دارد پیشگیری شود.

آقازاده افزود:مرکز مطالعات کوهورت دریاچه ارومیه بعنوان یکی از شاخص‌های مطالعه بزرگ و ملی پرشین کوهورت که در ۱۸ استان کشور راه اندازی شده در ارومیه نیز راه اندازی شود تا بتوان اقدامات خیلی جدی از نظر پژوهشی برای یافتن بهترین راه حل‌های پیشگیری از بیماریهای مزمن را انجام داد.

انتهای پیام/م

 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.