سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

توسعه کشت گیاه آلوئه ورا در تربت جام

هفت هزار متر مربع از اراضی کشاورزی شهرستان تربت جام به کشت گیاه آلوئه ورا اختصاص دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، جعفر جوادی مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: آلوئه ورا جز معدود گیاهانی دارویی است که بیش از ۳۰۰ نوع فرآورده تولید میشود که سهم بزرگی در بازار جهانی دارد.

وی افزود: در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال این گیاه با اشتغال زایی بالایی که دارد توانسته برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در سه گلخانه موجود در شهرستان ایجاد شغل کند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: باتوجه به بحران آب در منطقه کشت این گیاه کم آب طلب می‌تواند کمک چشمگیری در جهت رفع کم آبی منطقه داشته باشد.

جوادی خاطرنشان کرد: آلوئه ورا گیاهی گرمسیری بانیاز آبی کم که بصورت گلخانه‌ای کشت شده و میزان آبدهی این گیاه گلخانه‌ای بهار و پایپز هر ۱۰ روز یک مرحله و در زمستان سه مرحله هر یک ماه به صورت یک مرحله آبیاری صورت می‌گیرد.

وی افزود: باتوجه به کم آب بودن منطقه و شرایط اقلیمی استان و شهرستان، در تربت جام رویش این گیاه بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت:خدمات جهاد کشاورزی برای افزایش این گیاه کم آب طلب شامل دوره‌های آموزشی و ترویج کشت برای کشاورزان، سوخت و پشتیبانی از محصول تولید شده بوده و همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام//م. ط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رسول
۱۱:۱۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
سلام من اهل روستای کامه علیا شهرستان تربت حیدریه هستم با توجه ب کم ابی روستا علاقه مند به ایجاد کسب وکار باکشت گیاه الوورا هستم ممنون میشم بگید که از کجا باید راهنمایی بگیرم با تشکر