سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ارزیابی علم دانشجویان به وسیله شیوه‌های نوین آموزش پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ارزیابی دانش دانشجویان به وسیله شیوه‌های نوین آموزش پزشکی صورت می‌گیرد.

محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به شیوه‌های نوین آموزش پزشکی اظهار داشت: شیوه‌های نوین آموزش پزشکی سبب ایجاد تحولات بزرگی در این حوزه شده است و بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از روش‌های جدید آموزشی برای تربیت دانشجویان استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: بحث آموزش پزشکی یک موضوع مهم در دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی سراسر کشوراست و در همین راستا با بیش از ۲ هزار استاد دانشگاه در رشته‌ای در خصوص استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی در دروس پزشکی برگزار شده و نتایج خوبی به دست آمده است.

لاریجانی عنوان کرد: در دانشگاه‌های علوم پزشکی امروز از ابزارهای جدیدی برای ارزیابی دانش و دانشجویان استفاده می‌شود و همواره سعی می‌کنیم تا این ابزار‌ها را به روزرسانی کنیم و این کار در جهت توسعه آموزش‌های پزشکی همگام با سایر کشورهای پیشرفته و مطرح دنیا انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: امروزه در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از روش‌های ارزیابی الکترونیکی برای امتحانات دانشجویان استفاده می‌شود که همین مسئله تسهیلات خوبی را ایجاد می‌کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: با استفاده از روش‌های نوین آموزش پزشکی بسیاری از افراد بدون آنکه جابه‌جا شوند می‌تواند ارتقای خودشان را پیدا کنند و متد‌های آموزشی جدید دانشگاه علوم پزشکی کشور‌ها را به طرف مجازی سازی سوق دهند.

وی یادآور شد: استفاده از شیوه‌های نوین آموزش پزشکی سبب شده تا در عرصه بین المللی در حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی کشور حضوری فعالتر داشته باشند و استفاده از همین روش‌ها در آزمون‌های صلاحیت‌های بالینی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا روش‌های نوین در آموزش پزشکی راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.