سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

مقایسه قدرت نظامی کره شمالی و آمریکا در سال 2017 /موشک های کره شمالی آماده شلیک به پایگاه نظامی ایالات متحده در بندر "اولسان" + آمار و جزئیات

اعزام ناوگروه رزمی امریکا به شبه‌جزیرۀ کره و افزایش تنش میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ، بر بیم و نگرانی‌ دربارۀ امکان تقابل نظامی میان دو طرف افزوده است.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کره شمالی یکی از قدرت های نظامی صاحب سبک جهان است که تلاش می کند تا قدرت دفاعی خود را از راه های مختلف تقویت کند.

این کشور تاکنون ده ها موشک بالستیک ساخته و آزمایش کرده و به دنبال تولید بمب اتم به تعداد زیاد است.
 
 
 
 
 
اما در یک ماه اخیر تنش های گسترده ای بین آمریکا و کره شمالی در منطقه به وجود آمده که این موضوع  موجب شده تا گمانه زنی ها برای درگیری نظامی آمریکا و کره شمالی افزایش یابد.
 
اعزام ناوگروه رزمی امریکا به شبه‌جزیرۀ کره و افزایش تنش میان "واشنگتن" و "پیونگ‌یانگ"، بر بیم و نگرانی‌ دربارۀ امکان تقابل نظامی میان دو طرف افزوده است.

اما سایت گلوبال قدرت نظامی دو کشور را در ابعاد مختلف در سال 2017 میلادی تخمین زده است که در شاخص هایی همچون نیروی انسانی و نیروی انسانی خط مقدم نبرد کره شمالی توانایی گسترده دارد.
 
البته در بسیاری از پارامترهای نظامی آمریکا از نظر تجهیزات دست بالا را دارد و آن هم تنها به دلیل بودجه نظامی 587 میلیارد دلاری آمریکا نسبت به 7 میلیارد و 500 میلیون دلاری کره شمالی است.
 
 
 
 
 
در زمینه تعداد تانک؛ ارتش کره شمالی با 5 هزار و 25 دستگاه در رتبه چهارم جهان قرار دارد و این موضوع نشان‌دهنده قدرت تجهیزاتی بالای یگان‌های زرهی کره شمالی است.
 
 
 
 
در حضورسامانه‌های راکت‌انداز چندگانه کره‌ شمالی با 2 هزار 400 فروند در رتبه دوم جهان و آمریکا با 1 هزار و 331 فروند در رتبه ششم جهان قرار دارد. در زمینه تعداد جنگنده‌ها آمریکا با 2 هزار و 296 فروند در رتبه نخست جهان و کره شمالی با 458 فروند در رتبه پنجم جهان قرار دارد.
 
 
 
 
 
 
 
درگیری های دهه 50 میلادی نشان می دهد که کره شمالی به هیچ عنوان حریف آسانی برای آمریکا و همپیمانانش نخواهد بود و این موضوع تفاوت دو قدرت را در نبرد مستقیم نشان می دهد.
 
ارتش کره شمالی همچنین از موشک های ویرانگری همچون "موسودان" و "تائپودونگ" بهره می برد که از 2000 تا 6 هزار و 200 مایل برد عملیاتی دارد. همچنین موشک های آزمایش شده اخیر کلاس "کا ان" از نظر کارشناسان روسی جز پیشرفته ترین موشک‌های بالستیک است.
 
پایگاه خبری رادیو روسی اسپوتنیک به نقل از ولادیمیر خروستالف کارشناس روس نوشت: موشک های جدید بالستیک نمایش داده شده شبیه مدل به روز شده "اسکاد" است.

به اعتقاد وی، لوله شلیک موشک ها روی شاسی مدل اسکاد نصب شده است. خروستالف ادامه داده است: یکی از دلایل بالابردن شاسی افزون بر ویژگی های عملکردی، این است که کره شمالی می تواند فناوری های گوناگون و پیچیده ای با این تکنیک بسازد که وابستگی به واردات را کمتر می شود. از همین رو، بیشتر کردن تعداد دستگاههای شلیک حتی در شرایط اعمال تحریم های مختلف برای کره شمالی نیز ممکن می شود.   
 
 کارشناس روس افزوده است: دو مدل آخر موشک های بالستیک بیشترین توجه و حساسیت را ایجاد کرده اند. مدل نخست یک نوع کانتینر حمل و نقلی و شلیک کننده است که روی یک ماشین باری نیمه کشنده نصب شده و شبیه موشک چینی DF-21 و DF-31 است. مدل دوم نیز روی یک ماشین چندچرخ نصب شده که قدرت حرکت آن را بالابرده اند. ظاهرا هر دو مدل پیشتر برای حمل موشک های KN-08 و KN-14 استفاده می شدند.
 
یکی از مقامات نظامی کره شمالی درباره احتمال حمله نظامی آمریکا به این کشور می گوید: علاوه بر مقر رئیس جمهوری کره جنوبی (کاخ آبی)، پایگاه های نظامی امریکا در اولسان، بوسان و پیونجگ تایک در تیررس تسلیحات کره شمالی قرار دارد.  او تهدید کرد این مکان ها در عرض چند دقیقه به خاکستر تبدیل خواهد شد. وی هم چنین خواست تا شلیک موشک های کره شمالی به پایگاه های امریکا در ژاپن و کرۀ جنوبی فراموش نشود.
 
 

 
 
 
 
 
 
 
البته هر چند آمریکا هم به عنوان قدرت نظامی بزرگ جهان توانایی های بسیاری در هدف قرار دادن مواضع کره شمالی دارد ؛ اما قطعا این جنگ یک طرفه نخواهد بود چرا که صدها هزار نیروی کره شمالی آماده تلافی جنگ دهه 50 میلادی با آمریکا هستند.

گزارش از محمد زرچینی
 
  
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۰
در انتظار بررسی: ۰
مهدی
۱۴:۱۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
آمریکا توان مقابله با ایران و کره شمالی و روسیه را ندارد
علی
۲۱:۰۰ ۲۴ تير ۱۳۹۸
ننگ بر کسی که بگه زنده باد کره شمالی برید قانون ها شو بخونید میبیند که دست امریکا رو از پشت بسته ریس جمهور کره شمالی حتی به مردماشم حتی رحم نداره اگه کره شمالی به اندازه امریکا قدرت داشت جهان رو تصرف میکرد
پدرام
۱۸:۲۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
درود بر کره شمالی
رضا
۲۱:۲۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
ایران به کوری چشم کشورهای آمریکا هم قوی است هم علمی است
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
دمت گرممم کره شماالیییییییی
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
دمت گرممم کره شماالیییییییی
عبدالباسط
۰۳:۱۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
کره ی شمالی خیلی پرو نشده مردم کشورش رو از آزادی محروم کرده بی انصاف
پیمان
۱۵:۱۶ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید،واقعا دم کره و رهبرش گرم که جلویه همچین کشور زورگویی مثله امریکا وایستاده که تو دنیا به همه ای کشورا زور میگه،امریکا یه کشور پر حاشیه و اگه دقت کنید بیشتر کشورا باهاش مشکل دارن که مقصر همه ای اینا امریکاس که زورگویی میکنه،امریکا به بیشتر کشورا حمله ای نظامی کرده و قصد دخالت تو تموم سیاست هایه داخلی کشوراست،این کشور باید نابود ...
محمد
۱۶:۲۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
خیلی ها واقعا واقعا واقعا ابله و احمق هستند بابا کی باید بفهمید که هردوتاشون اشغال وزور گو هستند؟
محمد
۱۶:۲۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
خیلی ها واقعا واقعا واقعا ابله و احمق هستند بابا کی باید بفهمید که هردوتاشون اشغال وزور گو هستند؟
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
این بهانه جنگی که آمریکا راه انداخته فقط صرفا جهت ناامنی منطقه آسیای شرقی و کاهش ارزش سهام دربورس های ژاپن ,چین وکره شمالیه که خیلی پیشرفت کردند ومرحله بعد فروش سلاح آمریکایها به کشورهای آن منطقه .تفکر ترامپ تاجر مابانه است
علی
۲۱:۴۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
با سلام درسته که‌کره شمالی از لحاظ تسلیحات قویه ولی به پای امریکا نمیرسه امریکا هر چند یه کشور دو رو که فقط نسل کشی به راه انداخته اما چه کنیم که ابر قدرت نظامی جهانه و حدود ۲۷۰۰ بمب اتمی داره در حالیکه کره شمالی تنها ۱۳ تا داره
در هر صورت من از رفتار پیونگ یانگ خیلی خوشم میاد ابهت داره
سید روح الله رضوی
۰۲:۱۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
کره شمالی یکی از قدرتمندترین ارتش های جهان و یکی از قدرتمندترین کشورهای اتمی هست اگر تکونی بخوره با اتم های کره شمالی ویران میشه و اینم بدونید هیچ هم پیمان امریکا کمکش نمیکنه و صددرصد کشورهایی هستن که از امریکا متنفرن و در کنار کره شمالی هستن امریکا در صورت جنگ با کره شمالی تنها میمونه و ضربات سختی میبینه
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
محمد
۱۹:۰۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۶
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
ایرانی
۱۲:۱۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
خیلی دوست دارم رهبر کره شمالی به ساکنان واشنگتن هشدار بده
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
منم خیلی دوست دارم کره شمالی یه حال اساسی از آمریکا بگیره خیلی آمریکا رو مخ رفته
سید
۲۰:۳۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
آمریکا غلط اضافه میکنه
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
آفرین بررهبرکره شمالی سون جونگ
علی
۱۱:۱۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
همه ما میدانیم ایالات متحده آمریکا قدرتمند ترین ارتش دنیا را داراست و کسانی که میگویند کره قوی تره بدانید که اگر کره قویتر بود شبه جزیره خود را پس میگرفت
مهدی
۲۱:۱۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
به فضل خداوند ظهور آقا نزدیکه آمریکا هیچ غلطی نمیکنه وکشورامریکابه زودی از هم میپاشه
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
برای پیروزی فقط قدرت ارتش مهم نیست اراده و ارمان و هدف حرف اولو میزنه خون بر شمشیر پیروز میشه همیشه
pvt.jackosn
۱۹:۴۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
آخ،بزنن کره شمالی رو لت و پار کنن تا آخرین میخ بر تابوت کمونیسم زده بشه و بخندیم.
البته با مقایسه توان این دو کشور میشه به وضوح دید که کره شمالی حتی تو اکثر موارد برتری عددی هم نداره،چه برسه به برتری کیفی
ali
۱۶:۲۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
سلام بچه ها زیاد دارین حرف های الکی می زنید نگاه کنید اول این که حرفتان را بزنید یه نگاهی به سلاح های هر دو کشور بندازین دومن امریکا می تونه بزنه به غیراز این شما نگاه کنید سلاح های امریکا از جمله ناوها-جت های اف35 جت های اف 22 اف32 وهمهی جت ها موشک 50 متری امریکا که 30 مت زمین رو می شکافه بعد منفجر میشه پایگاه هارو نگاه کنید لیزر هارو نگاه کنید وتازه نگید که ما پشتشون هستیم اگر از لحاظ جنگ می گید امریکا تو افغانستان پاکستان کویت قطر امارات وعربستان پایگاه داره ازجمله ما نمی تونیم از 6 جهت مختلف موشک هارو بزنیم ودر عرض چند دقیقه نابود می شیم من نمی گم کره شمالی ضعیف اما هیچ کشوری به امریکا نمیرسه این حقیقته
Saeed
۲۰:۱۷ ۳۰ دی ۱۳۹۸
کاملا درسته .
بی طرف
۰۳:۳۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
اگر پوز آمریکا مالیده شد آن وقت هم کشور ها میززند تو سرش ،میگه هر چی من گفتم ،ای خدا جنگ بشه دو تا بمب بزنه تو آمریکا ،چقدر کیف داره از آن طرف طوفان هاروی از این طرف آتش سوزی جنگلها از وسط عمو جمونگ،
اسی
۱۵:۱۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
ماشالا کره شمالی و رهبر بزرگش
ف
۰۹:۵۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
به نظرم امریکاجرات حمله به کره شمالی نداره
علی
۰۶:۴۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
من قبول دارم کره شمالی قوی است.ودرودبرکره شمالی،،،،، اما اینم باید بدونیم که امریکا چه قدرتی داره،،،،
علی
۱۵:۱۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
فقط ترامپ ....... به خودش
علی
۱۱:۱۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
دوردبرکره باید قدرت نظامی بالایی داشته باشی تا ذهن آمریکا را ببندی
مهدی
۲۱:۳۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
جنگ کار حیوانان ن مال انسان ای امریکای لعنتی
مهدی
۲۱:۳۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
جنگ کار حیوانان ن مال انسان ای امریکای لعنتی
محمد
۱۹:۴۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
زنده باد مردم بزرگ و شریف کره شمالی، تمام کشورها باید در مقابل هر کشور زورگو و مستبدی باید محکم‌ بایستند
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
باسلام درودبرکسانی ک دربرابرستادگی می کنند.ایالات متحده وهم پیمانانش بایدسرتسلیم رادربرابراراده پولادین مردم شریف کره شمالی پایین بیاورندوب زورگویی هایشان هرچه سریعترپایان دهند.
علی
۱۲:۴۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
با این رهبر کره شمالی خیلی حال میکنم کلا آدم باحالیه باید آمریکا رو بنشونه سر جاش انتقام ما هم بگیره
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
ناشناس
۱۹:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
اصلا حرف شماها درست آمریکا بد
برید بخونید ببینید کره شمالی چه بلاهایی سر مردم خودش آورده.رهبر کره شمالی دیوانه ای است که بمب های اتمی زیر دستشن
مرتضی
۱۱:۰۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
افرین به پیونگ یانگ واقعا مرد هست باریک الله فقط ای کاش مسلمان بود
بهمن
۰۰:۴۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
جنگ نمیشود اگر شود ما پشت کره شمالی هستیم تا آخرین نفس
بهمن
۰۰:۴۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
جنگ نمیشود اگر شود ما پشت کره شمالی هستیم تا آخرین نفس
بهمن
۰۰:۴۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
جنگ نمیشود اگر شود ما پشت کره شمالی هستیم تا آخرین نفس
بهمن
۰۰:۴۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
جنگ نمیشود اگر شود ما پشت کره شمالی هستیم تا آخرین نفس
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
همه ما میدانیم ایالات متحده آمریکا قدرتمند ترین ارتش دنیا را داراست و کسانی که میگویند کره قوی تره بدانید که اگر کره قویتر بود شبه جزیره خود را پس میگرفت
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
کره درمقابل آمریکا ی پشه هم نیست
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
کره درمقابل آمریکا ی پشه هم نیست
مصطفی
۰۹:۲۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
کاش درگیر شن تا امریکا پوزش به خاک مالیده شه
رضا
۲۰:۳۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
آمریکا خیلی بی ارزش و کثیف است
kianosh
۱۶:۱۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
با سلام / آفرین به مردانگی کره شمالی باید درآنجا باشی تا متوحه بشی که چقدر باید شجاع باشی / به نظر من در این دنیا یکی باید ثابت قدم باشه و درمقابل آمریکا بایسته وآن هم به هرقیمتی که شده / آمریکا واقعا به قدرتش مینازه وکاملا متکبر شده همان گونه که شیطان متکبر شد وبعد از بروز تکبرش پست شد . و از نزد خدا رانده شد آمریکا هم امروز متکبر تر از همیشه است . جنگهای نیابتی وظهور داعش / وغیره همگی نشان از ظلم بی حد استکبار جهانی است ولی در آخر عرض کنم اگر جنگی پیش بیاد / باید بدانیم که نباید آمریکا پیروز بشه اگر پیروز بشه آنوقت دیگر کسی جلودارآمریکا نخواهد بود . روسیه وچین وغیره باید درمقابل آمریکا زانو بزنند .جنگ پیش رو با تمام جنگهای دنیا متفاوت است طول این جنگ بیش از یک روز نخواهد بود همه چیز در یک لحظه رخ خواهد داد و شاید پایان جهان باشد .
رضا
۱۴:۴۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
حکومت فقط جمهوری اسلامی ایران
شما فرض کنید که کره شمالی به جای امریکا قدرت و اقتصاد اول جهان میبود به نظر من از امریکای فعلی هم مستکبرتر میشد.
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
کره شمالی در مقابل زیاده خواهی و قلدری آمریکا مقاومت میکنه
kamran
۱۳:۳۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
دمش گرم میخواد انتقام گذشته هاشو بگیره
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
من سر فرودمبارم برای شجاعت کره شمالی اگه امریکا یه ضربه بخوره پنجاه یال عقب میافته ان وقت دیگه همه کشور ها قوی میشن دیگه نمیتونه زور بگه بس حالا وقتسه ضربه خوره
m
۰۸:۵۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
جنگ اصلا خوب نیست،فقط ویرانی،اواره گی داره.من از زمانی که خودم رو یادم میدم جنگ بین کشورها بوده،،یعنی میشه یه روز جنگی تو دنیا نباشه،به امید اون روز....روزی که زمین میشه بهشت.
وحید
۱۹:۴۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
ارزوی اولم اینه که جنگی بینشون اتفاق نیفته
و دوم اینکه رییس جمهور کره شمالی اجازه بده مردم کشورش ازادانه زندگی کنن..
وحید
۱۹:۴۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
ارزوی اولم اینه که جنگی بینشون اتفاق نیفته
و دوم اینکه رییس جمهور کره شمالی اجازه بده مردم کشورش ازادانه زندگی کنن..
وحید
۱۹:۴۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
ارزوی اولم اینه که جنگی بینشون اتفاق نیفته
و دوم اینکه رییس جمهور کره شمالی اجازه بده مردم کشورش ازادانه زندگی کنن..
محسن
۱۴:۲۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
دمت گرممم کره شماالیییییییی
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
اين كره نيست كه دنيا رو تحديد ميكنه اين امريكا هست .
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
اين كره نيست كه دنيا رو تحديد ميكنه اين امريكا هست .
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
اکثر نظرات دوستان رو خوندم و نظرات همه هم محترم اما من این قضیه رو نمیتونم درک کنم که آیا هر کشوری که توی دنیا قدرتمند باشه باید تو مسائل کشورهای دیگه دخالت کنه !؟ امریکا هزاران کیلومتر با کشورهای اسیایی فاصله داره اونوقت به امریکا چه ربطی داره که بخواد در مسائل کشورها ( کره ، روسیه ، ایران و ... ) دخالت کنه .
اگه امریکا با این روشی که در پیش گرفته ادامه بده خیلی از کشورهای دنیا روبروی اون قرار میگیرن
جواد
۱۴:۲۹ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
هم کره وهم آمریکا قدرتمندند اما دور یا زود دنیا با فاجعه بزرگی روبه رو خواهد شد
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
درود و صد درود بر رهبر دلیر مرد کره شمالی که مثل یک مرد مقابل امریکایی جنایتکار ایستاده است .آمریکا دشمن ماست باید باور کنیم هیچ وقت با ما سازش نخواهد کرد
اگه قراره کره شمالی نابود بشه حتما آنچنان سیلی اتمی بر آمریکا خواهد زد که بشینه سر جاش
یاشاسین کیم ایل یونگ کره باشکانی یاشاسین
ایران
۰۱:۴۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
امریکا خر کیه که خودشو صاحب دنیا میدونه هر جا امریکا میره فنگ میندازه و تروریست میسازه اصلا چه کارست که از اون سر دنیا میاد برا مردم تعیین تکلیف کنه
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
زنده باد سپاه
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
کره شمالی ی تنه روبرو جهانه
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
ایران همیشه دربرابر جنایتکارهایی مثل آمریکا پیروزه
داوود
۰۰:۵۴ ۳۱ تير ۱۳۹۶
امید وارم انسان ها یی که میتوانند چنین سلاح هایی بسازند سلاح سازش وفکر خود را غنی سازی کنند به امید روزی که رهبران دنیا ساز زیبای مهربانی را درک کنند همچون رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران الهی امین
دانیال
۲۰:۳۷ ۲۴ تير ۱۳۹۶
امریکا از هر نظر بهتر از کره شمالی امریکا فقط توی یه ناو هواپیما برش پنجاه تا جنگندست تو هر ناوچش پنجاه تا کشتی جنگی هست
جواد
۰۰:۲۳ ۲۱ تير ۱۳۹۶
همه ما میدانیم ایالات متحده آمریکا قدرتمند ترین ارتش دنیا را داراست و کسانی که میگویند کره قوی تره بدانید که اگر کره قویتر بود شبه جزیره خود را پس میگرفت
محمد
۱۸:۳۱ ۱۸ تير ۱۳۹۶
حق هر کشوری است از خودش دفاع کنه کره هم چنین کاری میکنه امریکا چکار به این کارا داره.هر کجا پا گذاشته جز ویرانی کاری نکرده اگر یک بار درست ضربه بخوره دیگه این غلطا نمیکنه.درود خدا بر اندیشمندان صلح طلب
محمد
۱۸:۳۱ ۱۸ تير ۱۳۹۶
حق هر کشوری است از خودش دفاع کنه کره هم چنین کاری میکنه امریکا چکار به این کارا داره.هر کجا پا گذاشته جز ویرانی کاری نکرده اگر یک بار درست ضربه بخوره دیگه این غلطا نمیکنه.درود خدا بر اندیشمندان صلح طلب
محمد
۱۸:۳۱ ۱۸ تير ۱۳۹۶
حق هر کشوری است از خودش دفاع کنه کره هم چنین کاری میکنه امریکا چکار به این کارا داره.هر کجا پا گذاشته جز ویرانی کاری نکرده اگر یک بار درست ضربه بخوره دیگه این غلطا نمیکنه.درود خدا بر اندیشمندان صلح طلب
رضا
۱۹:۴۱ ۱۷ تير ۱۳۹۶
ای ول به مردی رییس جمهور کره
محمد
۱۲:۱۳ ۱۶ تير ۱۳۹۶
امریکا جرات حمله ندارد به کره شمالی
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
هرگز ناتو و امریکا به کشوری که قدرت هسته ای باشه یا سلاح هسته ای داشته باشه حمله نخواهد کرد پس جنگی در کار نیستمگر امریکا بخاد حماقت مرگباری رو مرتکب شه
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
دوردبرکره باید قدرت نظامی بالایی داشته باشی تا ذهن آمریکا را ببندی
ظاهر
۰۱:۳۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
در هر شرایط نباید کره شمالی رو دست کم گرفت و باید قبول کرد که یک قدرت اتمی است
علی
۱۰:۳۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ( امام خمینی) گذشت دوران اقتدار آمریکا، درود بر کره شمالی که ابهت آمریکا را لگد مال. کرده است.
ناشناس
۰۳:۵۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
کسانی که کره شمالی را مقصر می داند انسانهای پستی هستند.
مجید
۱۹:۲۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
همه کرما ماله آمرکاست
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
آفرین به ریس جمهور و ارتش کره شمالی که دهن ابرقدرتی مثل آمریکا رو می بنده
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
امریکا مثل سگی است گه اگرپشت به ان کنی وعقب نشینی کنی بیشتر دنبالت می اید باید باستی وباسنگ بردهانش بزنی .درود برکره شمالی
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
زمانی جنگ میشه که کره شمالی کوتاه بیاد وگرنه اگه موضع هجومی بگیره بقیه عقب میکشن
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
کره شمالی میگه کاری به کارم نداشته باشین منم کاری با شما ندارم ولی در صورت حمله از خودم دفاع می کنم
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
کره به غیر از کشتن انسانها به چیز دیگری نمی اندیشد یک ملت را بدبخت کرده و تمام منابع بیچاره ها را به ساخت و خرید موشکهایی که هیچ کارایی ندارند، اختصاص داده
هادی
۰۹:۵۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
بهتره مذاکره کنند و هسته ای رو تعطیل کنند ..من میدونم آمریکا کاری باهاشون نداره ..