سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت در آزادشهر:

حادثه انفجار معدن یورت قابل پیشگیری بود/ واکاوی زوایای پیدا و پنهان حادثه

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و درمان گفت: معدن زمستان یورت آزدشهر چندین‎ بار مورد بازرسی قرار گرفته و یک‌بار نیز به دادگاه معرفی و محکوم شده است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛خسرو صادق نیت رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و درمان امشب در محل حادثه معدن یورت آزادشهر  اظهار داشت: این معدن بیش از 400 کارگر داشته که در هنگام وقوع این حادثه و با اقدام صحیح عوامل امدای هلال احمر،  اورژانس و تیم پزشکی 68 نفر نجات پیدا کردند.

وی با بیان اینکه این حادثه 81 نفرمجروح در پی داشته، افزود: خوشبختانه بخش عمده‎ای از این افراد از بیمارستان مرخص شدند و چند نفر حال عمومی خوبی نداشتند که تحت مراقبت‎های ویژه بیمارستان قرار گرفتند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و درمان گفت: متاسفانه این حادثه تعدادی کشته به همراه داشته و می‌شد از این حادثه نیز پیشگیری کرد.

صادق‎نیت افزود: این معدن چندین‎ بار مورد بازرسی قرار گرفته و یک بار نیز به دادگاه معرفی و محکوم شده است.

وی با بیان اینکه میزان گاز موجود در کارگاه استخراج ذغال سنگ بیش از حد استاندارد بوده است، افزود: چندین بار بازرسان بهداشت و محیط این معدن را مورد بازرسی قرار داده و اخطار دریافت کرده است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و درمان افزود: در بررسی‎ها خطای انسانی و کارگر به عنوان علل وقوع این حادثه اعلام شده اماباید اذعان کنم که کارگر باید آموزش لازم را توسط کارفرما می‎دید و شرایط ایمنی کار باید  به گونه‎ای فراهم می‎شد که خطای انسانی منجر به فاجعه نشود.

صادق‎نیت با بیان اینکه شرایط ایمنی‎ کار باید خطای انسانی را پوشش می‎داد، افزود: کارفرمایان به مسائل ایمنی در محیط کارشان باید توجه داشته باشند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
اون موقع که میاید برای به اصطلاح بازبینی شرایط کار و بدترین وضعیت کاری می بینید و نا دیده میگیرید قابل پیش بینی نیست الان قابل پیشبینیه ؟ فقط معادن نیست شرکت های ریخته گری را از نزدیک دیدید یا شرکت های شیمیایی یا ذوب آهن؟
مجتبی
۱۶:۳۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
تو کشور ما بعد از اینکه یه اتفاق یا حادثه ای میوفته تازه همه و مسولان دنبال مقصر میگردن . جواب اینهمه کارگری که کشته شدن و خانواده هاشون رو چه کسی میخواد بده ؟؟ به نظر بنده در درجه اول وزیر صنعت و معدن و بعد از اون وزیر کار بایستی جوابگو باشن و بعد اینکه خودشون استعفا بدن .
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
خوبه یه نظر هم ثبت نشده!!!!
امیر
۱۲:۲۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
وی با بیان اینکه میزان گاز موجود در کارگاه استخراج ذغال سنگ بیش از حد استاندارد بوده است، افزود: چندین بار بازرسان بهداشت و محیط این معدن را مورد بازرسی قرار داده و اخطار دریافت کرده است.
الان این نفراتی که بی توجهی کردند و نتیجه کارشون شده مرگ تعدادی انسان نباید جواب گوی جایی باشند؟
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
خب چرا تعطیلش نکردین ؟
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
هیهاات
بهزاد
۰۱:۲۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
واقعا مسئولین باید به فکر خانواده اینا باشن تو رو خدا به دادشون برسین
Ali
۰۱:۲۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
واقعا متاسفم
وقتي يه پزشك براي رياست مركز سلامت كار در نظر گرفته ميشه و هيچ اطلاعاتي در خصوص ايمني و بهداشت كار نداره وضع كارگرا از اين بهتر نميشه
متاسفانه حتي نميدونه كه بازديد از معدن جز وظايف بهداشت حرفه اي هست نه كار بهداشت محيط
احمد
۰۱:۰۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
تا اتفاقی نیفتاده هیچ کس در صحنه حضور ندارد و اظهار نظر نمی‌کند بعد اتفاق همه میشن کاسه داغ تر از آش و میگن قابل پیشگیری بود و از این حرفها آقای مسئول شما کجا بودی اونوقت؟