سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخابات رکن واقعی نظام جمهوری اسلامی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:انتخابات رکن واقعی در جمهوری اسلامی است وحضور پر رنگ مردم در انتخابات باعث سربلندی و پایداری امنیتی کشور است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ،  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز عملیات گازرسانی به روستاهای بخش خلجستان و دهستان قاهان قم با بیان این که انتخابات رکن واقعی در جمهوری اسلامی است گفت: حضور پر رنگ و پرشور مردم در انتخابات باعث سربلندی و پایداری امنیتی و رفع بسیاری از خطرها از کشور است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه، جدول روشن و جامعی برای فعالیت در همه بخش ها آمده است گفت: دولت دوازدهم باید در چهارچوب این برنامه عمل کند و در این صورت فضای کشور تغییر خواهد کرد و امکان سرمایه گذاری بیشتر می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایجاد فضای عمرانی را باعث علاقه مند شدن مردم به سرمایه گذاری و کار آفرینی دانست و گفت: دولت باید بسترهای آبادانی را فراهم کند و بودجه عمرانی باید افزایش یابد.

وی افزود: تمرکز بر روستاها و مرکز تولید شدن آنها، از ویژگی های برنامه ششم است که در اولویت قرار گرفته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل پرونده ظرفیت های بالقوه تولیدی و اقتصادی برای روستاهای استان از جوانان روستاها خواست به فکر کار آفرینی باشند و بر حمایت مسئولان از آنان تاکید کرد.

وی طرح گاز رسانی به دهستان قاهان را مهم و زمینه ساز تحقق آرزوی دیرینه ی ساکنان این منطقه برشمرد.

 لاریجانی کمبود اعتبارات و نبود توجیه اقتصادی در طرح های پیشنهادی را باعث تاخیر در اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: با اصلاح این طرح و مشارکت مردم امروز اجرای آن آغاز می شود.

 لاریجانی در مراسم جشن اعیاد نیمه شعبانیه در روستای انجیلیه هم با تبریک این ایام توسعه کار آفرینی و تولید در اطراف روستاها را کاری ضروری دانست و گفت: همه تلاش مسئولان این است که فضای کار آفرینی در کشور به وجود آید و زمینه ی تولید و کار بیشتر فراهم شود.

گفتنی است این طرح که در  اغاز عملیات گازرسانی به روستاهای بخش خلجستان ودهستان قاهان مرحله اجرا می شود شامل 83 کیلومتر خط انتقال، سی کیلومتر خط تغذیه و پنج ایستگاه تقلیل فشار است که قرار است در مدت پانزده ماه انجام شود.

گاز رسانی به روستاهای دهستان قاهان بخش خلجستان بیست و شش میلیارد تومان هزینه دارد که حدود سه میلیارد تومان آن با مشارکت مردم این منطقه تامین می شود.

با اتمام این طرح بیست هزار ساکن این روستاها از نعمت گاز بهره مند و تمام روستاهای بالای بیست خانوار استان دارای گاز می شوند.

روستاهای این طرح شامل: انجیلیه، کاسوا، نویس، قاهان، بنابر، چاهک، کهندان، ونان، الگان، مهرزمین، آغلک، موشکیه، چمونک، اسفید، وسفونجرد و جمیزقان هستند.

همچنین امکان واگذاری انشعاب گاز به واحد های تولیدی و صنعتی حاشیه ای این طرح در نظر گرفته شده است.

منبع:واحد مرکزی خبر

انتهای پیام/ع


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.