سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعضای اوپک درصدد تمدید توافق‌نامه کاهش سطح تولید نفت هستند

سه تن از نمایندگان اوپک از تمدید احتمالی توافق‌نامه کاهش سقف تولید و عرضه نفت به بازارهای جهانی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، نمایندگان سه عضو اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) تاکید کردند احتمال زیاد می رود کشورهای تولید کننده نفت اوپک و صادرکنندگان غیر اوپک‌ (کشورهای مستقل) با تمدید زمان توافق‌نامه کاهش عرضه نفت به بازارهای جهانی که مدت شش ماهه آن اواخر ماه ژوئن به پایان می رسد، موافقت کنند.

نمایندگان اوپک در عین حال اتخاذ تصمیمات جدید مانند کاهش تولید نفت بیشتر از میزان توافق شده را منتفی دانستند.

اعضای اوپک و کشورهای مستقل تولید کننده نفت از جمله روسیه با هدف جلوگیری از افزایش عرضه نفت وکمک به بهبود بهای آن در بازارهای جهانی در نشست اواخر سال 2016 در وین توافق کردند سقف تولید نفت را از ابتدای سال 2017 و برای مدت شش ماه به میزان یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز کاهش دهند. بر اساس این توافق اعضای اوپک متعهد شدند سقف تولید خود را از ژانویه 2017 روزانه به میزان یک میلیون و 200 هزار بشکه و اعضای غیر اوپک از جمله روسیه نیز تولید خود را روزانه 600 هزار بشکه کاهش دهند.

با وجود امضای این توافق‌نامه در حمایت از بهبود بهای نفت، اما افزایش سقف تولید نفت کشورهایی مانند آمریکا که در این توافق مشارکت ندارند و بالا بودن میزان ذخایر نفت از عللی هستند که بهای نفت همچنان پایین تر از 60 دلار در هر بشکه باشد.

اعضای اوپک از جمله عربستان در تلاشند میانگین بهای نفت به بالاتراز 60 دلار در هر بشکه برسد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.