سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخت‌روانچی در دومین گردهمایی جوانان حامی روحانی:

ما خواستار سیاست برد برد و احقاق حقوق هسته‌ای خود هستیم

معاون وزیر امور خارجه گفت: پرونده هسته‌ای از روزهای آغازین در دستور کار دولت بود و بعد از دو سال مذاکرات فشرده به نتیجه رسید.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛  مجید تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه در دومین گردهمایی جوانان حامی روحانی گفت: قبل از دولت یازدهم، دشمنان کشور تلاش داشتند پروژه امنیتی‌سازی و ایران هراسی را در دستور کار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تاکید دولت یازدهم تعامل سازنده با دنیا بود، متذکر شد: هدف دولت یازدهم گفتگو با دنیا در چارچوب احترام متقابل و عدم دخالت در امور یکدیگر بود.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: بر این اساس پرونده هسته‌ای از روزهای آغازین در دستور کار دولت بود و بعد از دو سال مذاکرات فشرده به نتیجه رسید، ما خواستار سیاست برد برد و احقاق حقوق هسته‌ای خود هستیم و درصدد بودیم تا قطعنامه‌های ظالمانه علیه ایران رفع شود.

وی با اشاره به اینکه طرف مقابل می‌گفت باید اطمینان داشته باشیم برنامه هسته‌ای صلح آمیز باشد، متذکر شد: این در حالی است که ما فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت سلاح هسته‌ای و دکترین دفاعی کشور را داشتیم و سلاح هسته‌ای را به هیچ وجه نمی‌خواستیم. 

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه شورای امنیت ایران را به عنوان تهدیدی برای صلح می‌دانست، گفت: این در حالی است که الان می‌گوید ما می‌خواهیم با ایران در جهت برنامه صلح آمیز هسته‌ای همکاری داشته باشیم. 

تخت‌روانچی بیان داشت: دولت روحانی این مهم را به سرانجام رساند و الان دستاوردهای دولت یازدهم در زمینه انرژی هسته‌ای به جایی رسیده که آب سنگین ما که درجه علمی بالایی دارد و فناوری آن در دست تعداد محدودی از کشورها است به بارازهای مختلف جهان فروخته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در طول مذاکره هسته‌ای با حمایت مردم و هدایت مقام معظم هبری و  حمایت رییس‌جمهور از تیم مذاکره‌کننده به این مرحله رسیدیم. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.