سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

زخم‌های گوارشی به دنبال مصرف زیاد "ژلوفن"

یک پزشک دارو ساز گفت: ژلوفن یا همان ایبو پروفن ژله‌ای، حزو داروهایی است که اگر زیاد مصرف شود به مرور زمان باعث درد شدید معده و زخم‌های گوارشی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ دکتر سمیه میرزائی  منطقه آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد:مصرف داروی ژلوفن در دراز مدت مشکلاتی را برای انسان به وجود می آورد و سیستم گوارشی انسان را تحت الشعاع قرار می دهد، اما به خاطر روکش ژلاتینی، کمتر از ایبو پروفن و سایر داروها ضرر دارد. 
وی در مورد داروهایی که داری آنتی بیوتیک هستند، یاد آور شد: آنتی بیوتیک دارویی است که باکتری ها و سایر موجودات میکروسکوپی بیماری زا را از بین می برد و به سیستم دفاعی بدن در مقابله با بیماری‌ها کمک می کند، اما نم‌یتواند برای بیماری‌های ویروسی حمله کرده و آن‌ها را از بین ببرد. 
  وی اظهار کرد: متاسفانه آنتی بیوتیک تراپی در بین مردم ایران بیش از حد شایع شده و مردم به صورت خود سر برای هر نوع بیماری از آنتی بیوتیک ها استفاده می کنند، اما متوجه آن نیستند که آنتی بیوتیک، بدن انسان را تنها در موقع بیماری‌های قارچی و سایر باکتری‌ها مقاوم می سازد و در مقابل بیماری‌های خطرناکی مانند سل بی تاثیر است. 
میرزائی ادامه داد: باید سطح دانش مردم در استفاده از داروها بالا تر رود و قبول کنند که مصرف آنتی بیوتیک فقط برای بیماری‌های عفونی است و از طرف پزشک متخصص تجویز می‌شود.
انتهای پیام/خ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.