سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هواشناسی؛

احتمال وقوع پدیده گردوخاک در استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از احتمال وقوع پدیده گرد و خاک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،نادر شفیع‌خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده عبور متناوب امواج ناپایدار جو از امروز تا روزهای آینده بر روی استان است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با افزایش سرعت وزش باد جنوبی طی ساعاتی از وقت امروز و فردا، خلیج فارس خصوصا در سواحل نیمه شمالی استان مواج و متلاطم باشد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: با عبور این امواج ناپایدار، بر پوشش ابر در آسمان استان افزوده خواهد شد و وقوع رگبار خفیف یا ملایم باران و در برخی نقاط همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای دور از انتظار نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این ناپایداری جوی از فردا تقویت شده و سرعت وزش باد بر روی دریا و سواحل استان افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت و به همین دلیل وقوع گردوخاک در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

شفیع‌خدایی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت آینده آسمان استان قسمتی ابری همراه با وزش باد و گرد و خاک خواهد بود و به‌تدریج افزایش ابر و از انتهای وقت در برخی نقاط گاهی رگبار پراکنده باران و احتمال رعد و برق و تندباد لحظه‌ای می‌رود.

وی افزود: در این مدت جهت باد جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و طی ساعاتی بیش از ۴۲ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج بین ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در هنگام وقوع تندباد لحظه ای تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام /پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.