سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

مصیبتی به نام ریزگرد

آیت‌الله سیدعلی موسوی‌جزایری گفت: ریزگردها مسئله نیست مصیبت است. مالچ‌پاشی یکی از روش‌های مقابله با ریزگرها است که مالچ‌پاشی نفتی مضر اما مالچ‌پاشی گیاهی مناسب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛آیت‌الله سیدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز در سمینار آموزشی مقابله با ریزگردها و سیلاب، گفت: با توجه به اینکه کانون‌های بحران به خوبی شناسایی شدند جهاد کشاورزی با انبوهی از ماشین‌آلات در جهت بیابان‌زدایی پای کار آمده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: بیابان‌زدایی و نهال کاری جزو اقدامات مثبتی است اما ادامه این اقدام و نگهداری از نهال‌ها اهمیت ویژه دارد تا بتوانیم نتیجه مورد نظر را بگیریم و منطقه وسیعی را زیر طرح نهال کاری ببریم.

وی با بیان اینکه کانون‌های ریزگرد افزایش یافته، تصریح کرد: ریزگردها مسئله نیست مصیبت است. مالچ‌پاشی یکی از روش‌های مقابله با ریزگرها است که مالچ‌پاشی نفتی مضر اما مالچ‌پاشی گیاهی مناسب است.

وی با بیان اینکه آبیاری قطره‌ای و بارانی راندمان بالایی دارد و کشاورزان از این روش‌ها استفاده کنند، عنوان کرد: دولت برای تحقق اصلاح آبیاری تسهیلات لازم را به کشاورزان اعطا کند همچنین برای همه شعارهایی که می‌دهیم خوزستان پیش قدم و پایلوت شود.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.