سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

موناکو 0 - یوونتوس 2/ال پیپیتا بلیت کاردیف را رزرو کرد

تیم یوونتوس با درخشش هیگواین با دو گل موناکو را در فرانسه شکست داد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،تیم های موناکو و یوونتوس در دیدار رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه لویی دوم به مصاف هم رفتند که تیم یوونتوس موفق شد با دو گل میزبانش را شکست دهد و راه رسیدن به فینال را هموار کند.
 
 
موناکو

    سوباشیچ، دیرار، گلیک، جمرسون، سیدیبه، فابینیو، باکایوکو، سیلوا، لمار، فالکائو، امباپه

نیمکت: دی سانتیس، ژرژ، رجی، توره، موتینیو، کاردونا، جرمین

یوونتوس

    بوفون، بارزالی، بونوچی، کیلینی، ساندرو، مارکیزیو، پیانیچ، آلوز، دیبالا، مانژوکیچ، هیگواین

نیمکت: نتو، لیخاشتاینر، بن عطیه، آساموا، لمینا، رینکون، کوادرادو
 
 
 
 دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد اما در ادامه یوونتوسی ها تا اندازه ای بازی بهتری ارائه دادند و در دقیقه 13، روی حرکت خوب دنی آلوس، ایگواین صاحب موقعیت شد اما نتوانست از آنها استفاده کند.

چند دقیقه بعد نوبت تیم میزبان بود که اولین موقعیت جدی اش را روی دروازه بوفون ایجاد کند اما در دروازه بان باتجربه یووه، ارسال خطرناک کیلیان امباپه را روی تیر اول مهار کرد.سپس فالکائو در دقیقه 18 خطر بعدی را روی دروازه حریف ایجاد کرد که این بار هم بوفون مانع حریف شد و با مشت توپ را راهی کرنر کرد تا همچنان دروازه اش را بسته نگاه دارد.
 
 در بیست و هشتمین دقیقه حرکت ترکیبی دنی آلوز و گونزالو هیگواین و پاس پشت پای تماشایی مدافع برزیلی یوونتوس به هیگواین رسید و او با ضربه ای زمینی و دقیق توپ را به گوشه دروازه سوباشیچ فرستاد تا حساب کار 1-0 شود.
 
 
 
 در ادامه نیمه اول تیم میزبان تلاش کرد تا به گل تساوی برسد اما بازیکنان یوونتوس با آرام کردن بازی اجازه ندادند که دروازه شان چندان تهدید شود. البته یووه هم موقعیت هایی داشت که مهمترینش ضربه آزاد دیبالا بود که در دقیقه 38 در اختیار سوباشیچ قرار گرفت. در نهایت یووه در این نیمه با برتری 1-0 به رختکن رفتند.
 
 
 
با شروع نیمه دوم، موناکو سعی کرد با ریتم سریعتری در یک سوم هجومی، توپ را به گردش در آورد، تیم ژاردیم در 10 دقیقه ابتدایی نیمه دوم، با انگیزه در زمین ظاهر شد و سعی کرد عرصه را بر حریف تنگ کند ولی باز هم در رسیدن به گل ناکام ماند. دقیقه 46 در اولین موقعیت جدی نیمه دوم، ضربه فالکائو بار دیگر با سیو خوب بوفون همراه شد تا دروازه بان باتجربه ایتالیایی باز هم دروازه اش را بسته نگاه دارد.
 
در پنجاه و چهارمین دقیقه روی اشتباه لمار، کلودیو مارکیزیو در مصاف تک به تک با سوباشیچ قرار گرفت، امّا ضربه او با پای دروازه بان موناکو دور شد.
 
در دقیقه 59 یووه باز هم روی همکاری دنی آلوز و هیگواین به گل رسید تا کار موناکو را تا حد زیادی تمام کند. روی اشتباه باکایوکو در میانه زمین، یوونتوسی ها یک حمله خطرناک را ترتیب دادند و در نهایت ارسال دقیق دنی آلوس را ال پیپیتا با یک ضربه عالی روی تیر دوم، تبدیل به گل دوم خودش و تیمش کرد.
 
 
 
بعد از این گل، دو تیم دست به تعویض هایی زدند، اما یوونتوس همچنان با بازی منطقی و کنترلی خود، جریان مسابقه را در دست داشت. در 30 دقیقه پایانی مسابقه، موناکو سعی کرد حداقل یکی از گل های خورده را جبران کند، آن ها چند بار با شوت های از راه دور شانس خود را امتحان کردند که به نتیجه ای نرسیدند،
 
 در دقیقه 90 موناکو یک فرصت عالی روی یک ضربه آزاد به دست آورد که باز هم بوفون با درخشش خود ضربه سر جرمن را به کرنر فرستاد.
 
 
 
در نهایت این مسابقه با همان دو گل به پایان رسید تا یووه برای رسیدن به فینال کار خیلی سختی در تورین نداشته باشد.

 
 انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.