سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید وزیر بهداشت بر چاره اندیشی در راه تامین سلامت مردم

وزیر بهداشت گفت: بیش از 70درصد سلامت مردم جامعه، در اختیار دستگاه ها و مسئولان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه بیش از 70درصد سلامت مردم جامعه، در اختیار دستگاه ها و مسئولان است، کم کاری در این زمینه را موجب تهدید سلامت مردم دانست و بر ضرورت توسعه همکاری دستگاه ها و مسئولان، تاکید کرد.

 
وی افزود: باید توجه کنیم که سلامت روح و جسم، در گرو زندگی سالم است؛ اما امروز شاهدیم در جامعه، اموری مانند غیبت و تهمت رایج شده که همین امر موجب به خطر افتادن سلامت روح و جسم است.
 
دکتر سید حسن هاشمی در ادامه به دیگر علت تهدید سلامت، یعنی سرطان ها اشاره کرد که سموم غیراستاندارد نیز در آن موثر است و گفت: امروز با امکان دسترسی بهتر به سموم دارای استانداردهای بیشتر، تامین سلامت مصرف کنندگان نیز توسعه یافته است.
 
وزیر بهداشت تصادفات رانندگی را دیگر علت مرگ در ایران برشمرد که سالانه 18هزار قربانی دارد و این را معادل سقوط یک هواپیما در هر هفته عنوان کرد.
 
دکتر هاشمی، بی توجهی به فرهنگ صحیح رانندگی و قانون گریزی را از جمله علت های این گونه مرگ ها دانست و گفت: آمارها باید به مثابه تلنگری برای چاره اندیشی باشد.
 
او با تاکید بر تلاش برای سلامت روح و جسم در کنار یکدیگر، به کار بستن آموزه های دینی را تنها نسخه پیشنهادی برای این امر برشمرد.
 
وزیر بهداشت، از ثمربخشی تلاش های مسئولان استان فارس، برای ریشه کنی بیماری سالک در استان، به عنوان یکی از کانون های این بیماری خبر داد.
 
دکتر هاشمی تاکید کرد: در راه سلامت مردم، به جای متهم کردن یکدیگر، باید چاره اندیشی کنیم.
 
نخستین مجمع استانی سلامت فارس، با حضور وزیر بهداشت، استاندار فارس، مسئولان استان و روسای ادارات، سازمان ها و نهادها، همچنین نیکوکاران استان، امشب، در مجتمع ولایت برگزار شد. 

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.