سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

"قانون مداری" عامل امنیت و سلامت "انتخابات"

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌ شرقی گفت : قانون مداری، مهمترین عامل تامین سلامت و امنیت انتخابات و جلب مشارکت حداکثری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سعید شبستری خیابانی در نشست مشترک اعضای ستاد  و کمیته اطلاع قانون مداری عامل امنیت و سلامت انتخاباترسانی ستاد انتخابات استان بر استفاده از ظرفیتهای رسانه ها و امید آفرینی برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای تاکید کرد و گفت : تمامی اقدامات برای برگزاری بهترین انتخابات در فضایی شفاف انجام شده است.
 وی از برگزاری انتخابات به عنوان یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: انتخابات فرصتی است که مردم در تعیین سرنوشت خود دخالت می کنند تا با مشارکت همدیگر فرد اصلح را انتخاب کنند. 
شبستری  ادامه داد: مشارکت حداکثری مردم در اتتخابات بیانگر این است که نظام جمهوری اسلامی ایران همچنان سرمایه اجتماعی خود را حفظ کرده است.
وی با بیان اینکه حضور با شکوه مردم در انتخابات باعث دلسردی و مایوس شدن دشمنان و مخالفان نظام و دلگرمی و دوستداران نظام می شود گفت: در حوزه هماهنگی با تاکید بر اصل مشارکت حداکثری و فضای آرام سعی داریم مردم با اعتماد و امنیت پای صندوق های رای حاضر شوند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خاطرنشان کرد : در آستانه انتخابات رقابت های انتخاباتی شدیدتر می شود و لازم است طرفداران کاندیداها در جهت تخریب یکدیگر حرکت نکنند و سعی کنند با وحدت و همدلی انتخابات سالم برگزار شود.
شبستری با بیان اینکه رای مردم حق الناس است و باید از آنها صیانت شود گفت: از تک تک آرا بدون جانبداری و بدون  گرایش خاص مراقبت خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از نهادهای دولتی به خصوص کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر حق ندارند از امکانات دولتی بر له و یا علیه کسی استفاده کنند گفت: دستگاههایی که از بیت المال استفاده می کنند موظف هستند قانون را رعایت کنند.
 شبستری از رسلانه ها خواست نقد منصفانه را در پیش بگیرند و از تخریب و سیاه نمایی پرهیز کنند.
به گفته وی  انتخابات در شهرهای اهر، بناب، مرند، شهر جدید سهند و میانه به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار افزود :  تعداد داوطلبان ثبت نام اولیه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان 14 هزار و 35 نفر بود که از این تعداد 2 هزار و 406 نفر در انتخابات شوراهای شهری ثبت نام کرده اند و 417 نفر زن بودند.
وی ادامه داد: از این تعداد 13 هزار و 54 نفر تائید، 619 نفر رد صلاحیت و 287 نفر انصراف داده اند.
شبستری  تعداد شعب اخذ رای در استان را 3 هزار و 247 شعبه اعلام کرد و گفت: در آذربایجان شرقی  2 میلیون و 889 هزار و 910 نفر حائز شرایط رای دادن هستند و 3 میلیون و 145 هزار برگ تعرفه رای برای انتخابات شوراها در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص انتخابات میان دوره ای مجلس در دو حوزه انتخابیه اهر و هریس و مراغه و عجبشیر نیز گفت:  46 نفر در حوزه انتخابیه اهر و هریس و 59 نفر نیز در حوزه انتخابیه مراغه و عجبشیر ثبت نام کرده بودند.
به گفته شبستری طبق آخرین آمار در حوزه انتخابیه اهر و هریس 23 نفر تائید صلاحیت، 7 نفر رد صلاحیت و 12 نفر نیز صلاحیتشان احراز نشده است.
وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه مراغه و عجبشیر نیز از مجموع 59 نفر ثبت نامی 26 نفر تائید، 17 نفر رد و صلاحیت  8 نفر نیز  احراز نشده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: نزدیک به  50 هزار نفر عوامل اجرایی و نظارتی برای برگزاری انتخابات در سطح استان پیش بینی شده اند.
 معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت :  صدا و سیما برنامه های تبلیغی، تحلیلی و تهییجی خود را آغاز کرده است و قانون مداری عامل امنیت و سلامت انتخاباتبعد از انتخابات نیز برنامه های آرام بخشی را تا اعلام آحرین نتایج انتخابات پیگیری خواهد کرد.
مهدی صادقی موحد افزود : سیاست رسانه براساس منویات مقام معظم رهبری ، اصل بی طرفی کامل در انتخابات، اطلاع  رسانی صحیح و سریع ، تلاش برای اعتماد سازی در مردم و جلب مشارکت بالا و تلاش برای ایجاد فضای آزام است.
وی خاطرنشان کرد : در سفر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری  ، واحد سیار برنامه های هر کاندیدا را ضبط و بلافاصله از طریق نودال به صورت مستقیم به تهران منعکس خواهد کرد.
معاون اطلاعات و اخبار خاطرنشان کرد : برنامه ها به شکل خبری پوشش داده خواهد شد. و زمان های خبری برای کاندیداها برابر است.
صادقی موحد تولید بسته انتخاباتی ،  اخبار و مباحث تهییجی و برنامه ائل سسی را از دیگر برنامه صدا و سیمای مرکز استان برای تشویق مردم به حضور پرشور در انتخابات دانست و گفت : برای انتخابات  4 هزار و 403 دقیقه برنامه  در سیما  و 8 هزار و 315 دقیقه در  رادیو انواع برنامه ها تولید و پخش شده است و روز انتخابات هم  ساعت به ساعت در سیما و رادیو و خبر برنامه خواهیم داشت و  با  حوزه های اخذ رای در استان ارتباط مستقیم ایجاد خواهیم کرد. 
 
انتهای پیام/خ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.