سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

کاهش آمار طلاق با اجرای طرح ثبت الکترونیکی

اجرای طرح ثبت الکترونیکی طلاق که در مشهد مقدس راه اندازی شده موجب کاهش ۳۰ درصدی مراجعات به مراجع قضایی و کاهش ۱ / ۸ درصدی آمار طلاق شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛رئیس سازمان بهزستی کشور گفت: اجرای طرح ثبت الکترونیکی طلاق که در مشهد مقدس راه اندازی شده موجب کاهش ۳۰ درصدی مراجعات به مراجع قضایی و کاهش ۱ / ۸ درصدی آمار طلاق شده است.

 انوشیروان محسنی بند پی معاون وزیر رفاه و رییس سازمان بهزیستی کشور درجلسه شورای اداری سنقرو کلیایی با بیان اینکه این طرح در ۱۱ استان دیگر از جمله کرمانشاه در حال اجراست گفت: این طلاق‌ها که نتیجه تصمیم غیر منطقی زوجین است پس ازثبت در سامانه الکترونیکی طلاق سازمان بهزیستی، توسط کارشناسان مورد بررسی و رفع مشکل قرار خواهد گرفت.

وی از راه اندازی و توسعه کمی و کیفی اورژانس اجتماعی در ۱۴۰ شهرستان کشوراز جمله سنقرو کلیایی خبر داد و گفت: این اورژانس با حضور در محلات آسیب پذیر شهر نسبت به رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی اقدام می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: از این پس کودکان در مهد‌های کودک روستاهای سنقرو کلیایی روزانه از یک وعده غذای گرم برخوردار خواهند شد.

راه اندازی مرکز فیزیو تراپی و کاردرمانی و شنوایی سنجی و کمکهای تامین جهیزیه، کمک به بیماران خاص و... از دیگر مساعدت‌های سفر رئیس سازمان بهزیستی کشور به سنقر و کلیایی بود.

فرماندار سنقرو کلیایی هم در ادامه افزود: این شهرستان که فاقد زیر ساخت‌های قوی در بحث ترانزیت می‌باشد، اثرات منفی در حوزه‌های مختلف وکاهش درآمد سرانه و محرومیتهایی را به همراه داشته است.

یاورمحمدی گفت: از طرفی سنقرو کلیایی از ظرفیت فرهنگی برجسته با تقدیم ۴۱۷ شهید به انقلاب اسلامی، اقتصادی پویا و مردمی پرتلاش برخوردار است و برای توسعه شهرستان برنامه‌ای تحت عنوان برنامه ۳ ساله تدوین شده است.

وی از ارائه خدماتی از قبیل: ساخت و مناسب سازی مسکن، پرداخت حق پرستاری، کمک هزینه جهیزیه و ودیعه و لوازم ضروری مسکن و دیگر خدمات اجتماعی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این خدمات کافی نیست و شهرستان نیاز به خدمات بیشتری برای کمک به بیش از یک هزار معلول را دارد.

فرماندار سنقرو کلیایی کمک به مستمری بگیران و افزایش ۳ برابری یارانه آنها، راه اندازی خدمات اورژانس اجتماعی برای کمک به افراد و خانواده‌های در معرض خطرات آسیب‌های اجتماعی را از خدمات قابل توجه دولت بر شمرد.

سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقرو کلیایی در مجلس نیز طلاق و اعتیاد را دو مشکل عمده شهرستان در حوزه اجتماعی برشمرد و اورژانس اجتماعی را برای رفع مشکلات آسیب‌های اجتماعی مهم دانست و خواستار جذب امکانات و تجهیزات و ارائه خدمات بیشتر به افراد آسیب پذیر جامعه خواستارشد.

 
انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.