سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

فعال شدن حوزه هنری در مساجد کشور

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از فعال شدن حوزه هنری در همه مساجدِ شهرها و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت را بر اساس برنامه ششم توسعه خبر داد .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،حجت الاسلام نصرالله پژمان فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در همایش شورای فرهنگی هرمزگان گفت:باید نگاه به حوزه فرهنگی از نگاه اولویت دست دومی تغییر کند.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه ارتقای بخش هایی در حوزه فرهنگ و ارشاد،صداوسیما،ورزش و همه دستگاههای فرهنگی نسبت به گذشته پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدودیت اعتبارات بخش فرهنگی در کشور گفت: باید از منابع مردمی نیز برای اجرای برنامه های فرهنگی استفاده کرد.

وی حاشیه نشینی را یکی از آسیب های اجتماعی استان هرمزگان برشمرد و افزود: مهاجرت از روستاها به شهرها موجب افزایش این پدیده شده است.

آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز در این نشست گفت: دسترسی محدود روستاییان به مراکز علمی یکی دیگر از علت های مهاجرت از روستاها به شهرهاست.

حمایت از ظرفیت های فرهنگی استان هرمزگان بویژه توجه به صنایع دستی و آثار تاریخی از خواسته های وی از کمسیون فرهنگی و مسئولان دستگاههای اجرایی استان بود.

علی اصغرکاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت:فرهنگ زیربنای همه مسائل است ولی به حوزه فرهنگ در کشور کمترین توجه ای شده است.

وی افزود : در سه سال گذشته شمار موسسات قرآنی از 300 موسسه به هزار موسسه افزایش یافته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش 35درصدی یارانه مطبوعات کتاب در سه سال اخیر خبرداد.

جاسم جادری استاندار هرمزگان نیز در این نشست گفت: شاخص های مشارکت های اجتماعی و سیاسی در استان هرمزگان مطلوب است.

وی افزود: میزان مشارکت مردم در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری بیش از77 درصد ،در مجلس دهم 68درصد و در انتخابات مجلس خبرگان رهبری 68 درصد بوده است.

جادری گفت: صد و 17 تشکل غیردولتی در حوزه زنان فعالیت می کند و 80 صندوق خردزنان روستایی نیز تشکیل شده است.

در پایان این نشست از فراخوان هفتمین کنگره امام سجاد (ع)رونمایی شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.