سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمالی نوبندگانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عربستان پشت ترور مرزبانان در میرجاوه است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: افسران اطلاعاتی از دشمنان منطقه‌ای ایران در مرز ما و کویته پاکستان حضوردارند و عملیات ترور مرزبانان میرجاوه را را آنها رقم زدند.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان این‌که از دو روز قبل از حادثه میرجاوه به همراه رئیس کمیسیون امنیت مجلس و دو تن از نمایندگان دیگر این کمیسیون به استان سیستان و بلوچستان رفته بودیم تا از وضعیت امنیتی مرزها بازرسی کنیم، اظهار داشت: بعد از وقوع این حادثه جلسات متعددی با مسئولین مرزبانی و معاونین امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان گذاشتیم و موضوع را پیگیر شدیم و استاندار و معاون او کنسول پاکستان در زاهدان را احضار کردند و مراتب اعتراض را به آن‌ها اعلام کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر این‌که اگر پاکستان توانایی کنترل مرزها را نداشته باشد ما خودمان این کار را انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: از نظر حقوقی هم ما این حق را برای خودمان قائل هستیم که اگر چنین مواردی پیش بیاید خودمان وارد عمل شویم و برخورد کنیم و این در قانون بین‌الملل هم آمده و اولین بار نیست این اتفاق رخ داده است.

جمالی نوبندگانی تأکید کرد: افسران اطلاعاتی برخی دشمنان منطقه‌ای ایران در مرزها و کویته پاکستان حضور دارند و آن‌ها و به ویژه عربستان پشت این جنایت هستند.

وی با اشاره به سفر ظریف به پاکستان و ملاقات‌های او با وزیر کشور، وزیر خارجه و نخست وزیر پاکستان گفت: تحرکات خوبی صورت گرفته و به زودی خبرهای خوبی در خصوص برخورد با این عناصر خواهیم شنید.

وی با تأکید بر این‌که ما می‌توانیم این مسئله را به شورای امنیت سازمان ملل بکشیم، اظهار داشت: در آن‌جا ما می‌توانیم اعلام کنیم که اگر برخورد نکنم ما ساز و کارهای دیگری برای این مسئله داریم زیرا که برای ما قابل تحمل نیست که مرزهایمان محل امنی برای تروریست‌ها شود.

جمالی نوبندگانی با بیان این‌که همه کسانی که این عملیات را انجام دادند از گروهک ریگی بودند، اظهار کرد: این افراد شناسایی شده‌اند و مشخص شده که چه کسانی با آن‌ها همکاری اطلاعاتی و مالی داشته‌‌اند که عربستان تأمین کننده ابعاد مالی این عملیات تروریستی بوده است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.